Új Toyota Supra

Az új Toyota Supra fejlesztésénél nemcsak a puszta teljesítményadatok vagy köridők számítottak – sokkal inkább az, hogy a vezető mit érez a kormánykerék mögött.
A motorsport mérnöki tudományának legmagasabb szintje biztosítja, hogy az új, megalkuvást nem ismerő Toyota Supra éppen az arany középúton jár a tengelytáv, a nyomtáv, a tömegközéppont magassága, az azonnali kormányreakció és a rendkívüli kanyarvételi tulajdonságok tekintetében.
Tudjon meg többet
Az elődök örökségét folytatva az új Toyota Supra elöl elhelyezett, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A lenyűgöző teljesítmény, a vibráló hangzás és a világszínvonalú műszaki megoldások mind egyetlen célt szolgálnak: a lehető legélvezetesebb vezetési élményt.
Országút vagy versenypálya, egyre megy – ez a nagy teljesítményű sportkocsi 300 lóerőt hoz ki 3,0 literes motorjából. A mindig rendelkezésre álló erő és az azonnali reakció kulcsa az ikerturbó, a nagy pontosságú közvetlen befecskendezés és a változó szelepvezérlés. A Toyota Supra kevesebb, mint öt másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és a motor hihetetlenül sima teljesítmény-leadásának köszönhetően az autó a kanyarokban is tökéletesen uralható.
Optimális tömegelosztás, könnyű szerkezet, alacsony tömegközéppont: ez a három dolog egy vérbeli sportkocsi lelke. Mérnökeink megszállottan dolgoztak ezek tökéletesítésén, hogy az új Toyota Suprát izgalmasan vezethető géppé formálják.
Megalkuvást nem ismerő szemléletüknek köszönhető az orrmotoros, hátsókerékhajtású, kétüléses kupénak tökéletes, 50:50 arányú tömegelosztása. Az alumíniumból és acélból készült kompozit felépítmény elképesztően merev és könnyű, a tömegközéppont alacsony, a tengelytáv pedig rövid. Ezeknek köszönhetően az autó magabiztosan stabil, a tapadása szinte határtalan, viselkedése pedig kiegyensúlyozott és semleges.
Izgalmas, magával ragadó és élvezetes – a Toyota Suprát olyannak tervezték, hogy bármilyen képességű vezető örömét lelje benne. Karosszériája egy elektronikusan vezérelt aktív differenciált és adaptív futóművet (AVS) rejt, így az autó tökéletesen uralható, és bárhol is vezeti tulajdonosa, mindig precízen irányíthatja.
Az elektronikus vezérlésű aktív differenciálmű osztja el a két hátsó kerék közt a vonóerőt. A hajtóerő elosztása rugalmas, így az autó a kanyarok minden szakaszában semlegesen viselkedik, és erőteljes gyorsításkor vagy erős fékezés esetén is stabil és precízen uralható marad. A rendkívül fejlett AVS rendszer lenyűgöző kényelmének és uralhatóságának köszönhetően a Toyota Supra egy technikás versenypályán ugyanúgy mosolyt csal vezetője arcára, mint egy kanyargós országúton.
Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.
A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott orrmotoros, hátsókerékhajtású GR Supra Racing tanulmányautó fejlett, könnyű konstrukciója és motorsport-stílusú utastere tökéletesen testesíti meg a vezetés élvezetére összpontosító filozófiát.
Tudjon meg többet
Az új Toyota Supra a TOYOTA GAZOO Racingnél készül, ahol nagy előnyt jelent a versenysportban szerzett tapasztalat. Így született meg ez a hamisítatlan sportkocsi, amely ugyanúgy elemében van a versenypályán, mint a mindennapok során az országúton.
Tudjon meg többet!
A különleges álcázás mintázatát a TOYOTA GAZOO Racing színei és a kockás rajtzászló ihlette. Sportkocsink első, nyilvános tesztje a goodwoodi hegyi futam volt, és csak ezután kezdődött meg a fejlesztés végső szakasza Európában és Amerikában.
Tudjon meg többet!
Az idei Goodwood Festival of Speed látogató számára a Toyota Supra A90 volt az egyik legfőbb attrakció, amit a nézők nemcsak a startvonalnál csodálhattak meg, hanem akkor is, amikor felfelé száguldott a hegyi futamon.