A GR86 FELÉ VEZETŐ ÚT

HACHI-ROKU ÖRÖKSÉGE
A VEZETÉSI ÉLMÉNY A TÖRTÉNELMÜNK RÉSZE

Habár a GT86-tal közös DNS magától értetődő, a vadonatúj GR86 gyökerei egészen az 1960-as évekig vezethetők vissza. A sportos megjelenéstől a versenyzésig, a boxermotoroktól a súlycsökkentésig: új, hátsókerékhajtású 2+2 személyes kupénk történelmünk ikonikus sportautóinak örökségét viszi tovább. Fedezzen fel egy új világot, amelyben az a legfontosabb, hogy a volán mögött folyamatosan mosoly üljön az arcán.

/
Sports 800 ‘Yota-Hachi’

1965 – 1969

Motor: 790 köbcentiméteres, vízszintesen egymással szemben mozgó kéthengeres
Teljesítmény: 45 LE
Tömeg: 580 kg
Elrendezés: Orrmotor/hátsókerékhajtás

A „Yota-Hachi”, vagy „Toyota 8” néven ismert, 1960-as években készült aprócska Sports 800 volt a Toyota első szériagyártású sportautója. A merésze, 790 köbcentiméteres, egymással szemben elhelyezett két hengerrel rendelkező „boxer” motor a hátsó kerekeket hajtotta, a karosszéria pedig vékony acélból és alumíniumból készült. Ezeknek köszönhetően az S800 pillekönnyű, izgalmas és elképesztően hatékony tudott lenni. A japán motorsport világában is népszerű, agilis és aerodinamikus zsebrakéta biztosította be a Toyota emlékezetes hármas győzelmét az 1967-es Fuji 24 órás futamon, ahol két bivalyerős 2000GT mögött harmadikként ért célba.

2000GT

1967 – 1970

Motor: 1980 köbcentiméteres, soros hathengeres
Teljesítmény: 150 LE
Tömeg: 1123 kg
Elrendezés: Orrmotor/hátsókerékhajtás

Japán első szuperautója? Ez vitathatatlan. A világ egyik legszebb sportautó sziluettje? Kétségtelenül. A GR86 a 2000GT pompás kiállásának és kólásüveget idéző formáinak köszönheti letisztult stílusát. A Yamaha Motor Co. vállalattal közösen megalkotott, legendás 2000GT a Csak kétszer élsz című James Bond klasszikusban vállalt főszerepének köszönhetően lett híres. Ugyanakkor a mozivásznon kívül is mély benyomást tett az autózás világában. A világszínvonalú, soros 6 hengeres motor és a vezetés szerelmesi számára elengedhetetlen hátsókerékhajtás gondoskodott arról, hogy az autó méltó kihívója legyen a kor legjobb európai modelljeinek, miközben számos sebességrekordot megdöntött és több motorsport-diadalt is bezsebelt.

AE86 ‘Hachi-Roku’

1983 – 1987

Motor: 1587 köbcentiméteres, soros négyhengeres
Teljesítmény: 124 LE
Tömegt: 970 kg
Elrendezés: Orrmotor/hátsókerékhajtás

A szerény, családi autós alapokra épült kultikon: a könnyű Corolla AE86 a mai napig olyan nyers, hígítatlan élményt kínál az autózás szerelmeseinek, amelyet nehéz megismételni. A rajongók számára belső típuskódjáról ismert AE86 vagy „Hachi-Roku” (magyarul „nyolc-hat”) számos tulajdonságát örökölte a vezetés élményére termett GR86. Többek között pörgős és karizmatikus, 1,6 literes motorjának, közvetlen kormányzásának és játékos hátsókerékhajtásának köszönhetően az AE86 évtizedek óta a versenyzők, drifterek és a tuningmesterek kedvence. Még az Initial D című, utcai versenyeket feldolgozó japán manga- és animesorozatban is főszerepet kapott. Az AE86 egyszerűen mindenre képes.

GT86

2012 – 2021

Motor: 1998 cm3, négyhengeres boxermotor
Teljesítmény: 200 lóerő
Tömeg: 1240kg
Elrendezés: Orrmotor/hátsókerékhatás

Öt év távollét után a Toyota karakteres stílusban tért vissza a sportautók piacára. Csekély tömegével, kompakt kialakításával és alacsony súlypontjával a GT86 mindent megadott, amire a rajongók vártak. Az S800 és a 2000GT ismerői nagyra értékelték a boxer elrendezésű motor örökségét, valamint a különösen érzelmes, ívelt formákat. Az újdonság rengeteg dicséretet begyűjtött világszerte a szakújságíróktól is, akik nagyra értékelték a mindenki számára elérhető, különösen élvezetes vezethetőséget, így a GT86 újraírta a megfizethető sportautók szabálykönyvét. Még a motorsportban is otthagyta saját kézjegyét, miután győzedelmeskedett a 2012-es Nürburgring 24 órás futamon, valamint sikeresen szerepelt a Super GT bajnokságban, a hosszútávú versenyzésben, különböző rallyversenyeken és a gymkhanában.

TUDJON MEG TÖBBET A TOYOTA GAZOO RACING-RŐL!

Toyota mesterpilótája mesél Toyota mesterpilótája mesél a vadonatúj 2.0 literes GR Supráról Nem csak a formája, az ára is csábító Nem csak a formája, az ára is csábító az új Toyota Suprának A PlayBoy Év Autója Díj jelöltek A PlayBoy Év Autója Díj jelöltek Tudjon meg többet Toyota sportautó dömping Goodwoodban Toyota sportautó dömping Goodwoodban Tudjon meg többet