Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Ember és gép próbatétele

A Toyota a Dakar Rallyn

Magányosan, elveszve bolyongani a sivatagban – a legtöbb ember ezt igazi rémálomként élné meg.
Nem így Thierry Sabine, a szenvedélyes motorkerékpár-versenyző, akinek az 1977-es Abidzsán-Nizza rallyn érdekes gondolatai támadtak, miközben egyedül száguldott a homokdűnék közt.

A következő év december 28-án pedig már valóra is vált mindaz, amit a sivatagban megálmodott, hiszen meglibbent a startzászló az általa szervezett futam versenyzői előtt – és ezzel megszületett egy több mint 30 éve tartó legenda. A verseny, ami eredetileg néhány lelkes amatőr vidám próbatételének indult a Szaharában, mára a világ legkomolyabb és legnépszerűbb rallyjává vált, amit úgy hívunk: Dakar Rally.

/
Az eredeti Dakar

A futamot valójában egészen 2009-ig Párizs-Dakar Rallynak nevezték, és mint neve is jelzi, a versenyzők Párizsból indulva száguldottak el a nyugat-afrikai Dakarig, keresztülvágva a Szahara leggonoszabb szakaszain.

/

A versenyszervezők mindig is számos nehézséggel szembesültek, különösen azért, mert az útvonal sok afrikai ország területét érintette, s mindegyik a maga politikai helyzetének megfelelően viszonyult a futamhoz. A szervezők ezért 2009-ben arra kényszerültek, hogy új kontinensre költöztessék a versenyt, ami ma már Dél-Amerikát szeli át.

A 2015-ös futam résztvevői hihetetlen útvonalat futnak majd be Argentína, Bolívia és Chile vad tájain; több mint 8000 kilométeres útjuk során sivatagokkal, perzselő hőséggel és égbe nyúló hegyekkel kell megküzdeniük, méghozzá olyan versenytempóban, ahol a csúcssebesség időnként a 180 km/órát is eléri.

/
Testhez álló feladat a Toyota számára

A Toyota a kezdetektől, 1979 óta fontos és rendkívül sikeres résztvevőnek számít a rally történetében. Az első év amatőr mezőnyéből 74 versenyző ért célba – és ebből tizenhárman Toyotával teljesítették a távot.

A Toyoták mind a sorozatgyártású összkerékhajtású autók, mind pedig a nem átalakított haszongépjárművek, az átalakított autók és a versenygépek kategóriájában népszerűnek bizonyultak a versenyzők körében, akik előszeretettel választották a robusztus, könnyen javítható és megbízható Land Cruiser és 4Runner/Hilux modelleket.

A legtöbb versenyző 1991-ben, a 13. futamon állt rajthoz, s a 129 járműből álló mezőnyben 34 Toyota harcolt a győzelemért. Ám 2002-ben még ezt a magas arányt is sikerült túlszárnyalni, amikor a célba érő autók közül majdnem minden második jármű Toyota volt; mindez igencsak látványosan bizonyította a márka legendás megbízhatóságát.

/

2005 óta a Toyota zsinórban nyolcszor aratott győzelmet a sorozatgyártású autók kategóriájában, ezzel is igazolva, hogy nem volt hiábavaló az a számtalan munkaóra, amit az autógyár mérnökei az új modellek fejlesztésével és tesztelésével töltöttek.

/
/

Január 4-én 50 nemzet képviselői állnak majd fel a 2015-ös rally rajtvonalánál, s a Toyota járművei minden versenykategóriában ott lesznek. A dél-afrikai Toyota Imperial és a belga Toyota Overdrive csapatok Hiluxai remélhetőleg még a tavalyi eredménynél is jobban teljesítenek, amikor a 4. és 7. helyet szerezték meg az összesítésben.

Minden Toyota-csapatnak szerencsés versenyt kívánunk, s ha Ön is egyike annak a sok millió embernek, akik izgatottan követik a futam eseményeit, kísérje figyelemmel a csapatok kalandjait a http://ms.toyota.co.jp/en/dakar/ honlapon!

/
E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT