Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Erős támogatással, hazai pályán - kemény küzdelmet hozott a futam

A 2015-ös Hosszútávú Világbajnokság 6. futama

A TOYOTA GAZOO Racing jó iramot diktált a Fuji pályán rendezett hatórás versenyen, de még a hazai pálya ellenére is csupán az ötödik és a hatodik helyezést sikerült megszereznie.

A 2015-ös Hosszútávú Világbajnokság 6. futamát a fenséges Fuji hegy lábánál rendezték meg, és a lelátókon több ezer lelkes japán rajongó és Toyota-alkalmazott biztatta a csapatot.

A Fuji Speedway és a Higashi-Fuji Technical Centre között mindössze 20 kilométer a távolság, így ez a hely kifejezetten hazai pályának számít a TOYOTA számára. A versenypályán számtalan autóversenyt (köztük több mint 40 hosszútávú futamot) rendeztek már az 1967-es megnyitó futam óta, amit egy TOYOTA 2000GT nyert meg.

Az idei versenyhétvége remekül indult: az edzések meleg és napos időben zajlottak, s a pálya a legjobb arcát mutatta. A TOYOTA számára most jött el az alkalom, hogy hazai pályán is elbüszkélkedhessen az 1. rajtszámmal, miután tavaly világbajnoki trófeát szerzett.

Mivel itt található a világ egyik leghosszabb célegyenese, az edzések során a csapat kiemelt figyelmet fordított a TS040 HYBRID versenyautók hibátlan beállítására.

/

Ez a nap mindannyiunkat reményteli várakozással töltött el, mert pontosan a program szerint haladunk,” mondta az 1. rajtszámú autót vezető Anthony Davidson. “Az edzések végére meglehetősen jól sikerült az autó beállítása.”

Mike Conway, a 2. autó pilótája hozzátette: “Ez az edzés teljes egészében arról szólt, hogy megtaláljuk az autó egyensúlyát, és hogy hasznosan alkalmazzuk mindazt, amit Austinban tanultunk. Mivel van rá esély, hogy esős lesz a hétvége, mindenféle időjárásra fel kell készülnünk.

Mike szavai jóserejűnek bizonyultak a versenyre nézve, bár az időmérő edzés még száraz pályán zajlott le. A TOYOTA azóta veretlen a Fuji Speedway aszfaltján, mióta 2012-ben újra WEC-futamokat kezdtek rendezni a pályán, ezért a csapat - részben a japán rajongók kedvéért is - látványos küzdelemre készült.

A 20 perces időmérő szakaszt is magában foglaló reggeli edzés problémamentes volt; az 1. számú autó volánjánál a helyi sztár, Kazuki Nakajima kezdett, a 2. rajtszámú gépet pedig Stéphane Sarrazin vezette. Mindketten akadálytalanul száguldottak, majd Sébastien Buemi és Mike Conway vette át a volánt. A rajtpozíciót a pilóták leggyorsabb köreinek egyesített, átlagos időeredménye határozza meg, így a TS040 HYBRID versenyautók a rajtrács harmadik sorába szorultak a vasárnapi futamon.

A lehető legjobb munkát végeztük,,” nyilatkozta erről Sébastien.“Ugyanakkor az eredmény kicsit rosszabb, mint amire számítottunk, de ennek ellenére is bizakodunk, és majd meglátjuk, mit hoz a holnapi időjárás.”

/

Vasárnap valóra vált a jóslat, és esni kezdett, ám a Fuji pálya lelátóin hatalmas tömeg biztatta a csapatot. A TOYOTA-zászlók hatalmas erdőket alkottak, a külön kialakított rajongói zóna zsúfolásig tele volt, a verseny díszletéül pedig történelmi TOYOTA versenyautók szolgáltak.

Az eső miatt a mezőnyt a safety car vezette fel, és ez a helyzet 40 percen át nem is változott. Amikor javult a helyzet, a safety car kiállt a boxutcába, és kezdetét vette a Fuji Hatórás Verseny.

Mindkét TS040 HYBRID lendületesen kezdett; az 1. rajtszámú autót Kazuki vezette, aki a harmadik helyen száguldott, és magabiztosan verte vissza 17. számú Porsche támadásait. “Mindjárt a futam elején izgalmas küzdelem alakult ki,,” mesélte Kazuki az első óra eseményeiről, amelyek a verseny legjobb pillanatai közé tartoztak. “Egészen a boxkiállásomig sikerült előtte maradnom; nagyon izgalmas volt.” Alex is jól rajtolt, és sokáig tartotta a negyedik helyet, mielőtt hátrébb került a mezőnyben.

Eleinte tehát mindkét TS040 HYBRID remek teljesítményt nyújtott, ám az ezt követő események megakadályozták a versenyzőket abban, hogy valódi képességeik szerint teljesítsenek.

Az 1. számú autó boxutca-áthajtásos büntetést kapott, így az ötödik helyre esett vissza, a 2. rajtszámú gép pedig hosszas javításra szorult, miután egy GT-autóval ütközött, és megsérült. Az autó legénysége később a 19. helyezéssel szállt vissza a versenybe, és kemény küzdelem árán végül hatodikként száguldottak át a célvonalon.

Kemény verseny volt a mai, de sok kellemes percet is szerzett nekünk,” mondta Anthony, miközben csapattársa, Sébastien már a jövőre gondolt: “Remélem, sikerül újra felpörögnünk, és az előző három szezonhoz hasonlóan újra megszerezzük a bajnoki trófeát.

/

A végeredménytől függetlenül a Fuji futam különleges esemény volt a TOYOTA és rajongói számára, és a szurkolók lelkesedése sokat jelentett a csapat és a versenyzők számára. “Gratulálok a szurkolóknak,,” mondta Alex. “TNáluk jobb rajongókat elképzelni sem lehet. 20 éve dolgozom profi versenyzőként az autósportban, de még mindig hatalmas örömmel tölt el, ha itt lehetek Japánban, és találkozhatok velük.”

Az időjárás lehetőséget kínált nekünk, hogy kihasználjuk autóink magasabb teljesítményét,,” mondta el a Toshio Sato, a csapat elnöke. “Sokkal erősebb pozíciót vívtuk ki, mint az előző futamokon.” Ő is megismételte azt, amit a versenyzők a szurkolókkal kapcsolatban mondtak: “Köszönjük minden rajongónknak, hogy támogattak minket ezen a héten, és kollégáinknak is köszönet jár a rengeteg segítségért.”

A TOYOTA GAZOO Racing csapat azóta eredményesen teljesített a FIA WEC hetedik, sanghaji futamán, ahol pilótái az ötödik és a hatodik helyet szerezték meg, s a csapat most a november 20-i Bahrain Hatórás Versenyre készül.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT