Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A húzós COTA futamon negyedik helyen a TOYOTA GAZOO Racing

2015-ös Hosszútávú Világbajnokság – 5. futam

A TOYOTA GAZOO Racing csapatának nem volt könnyű dolga a hatórás amerikai versenyen, de végül sikerült megszereznie eddigi legjobb helyezését a 2015-ös Hosszútávú Világbajnokságon (WEC).

Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima 1. rajtszámú TS040 HYBRID autója összesítésben a negyedik helyen végzett. “Kemény menet volt, de örülünk a negyedik helynek,” mondta Anthony. “A héten nehéz volt vezetni az autót, és körülmények sem voltak kedvezőek. Mindenesetre motiváltak maradunk, különösen a hazai versenyre a Fuji pályán.”

Sajnos egy balesetet követően Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway 2. rajtszámú TS040 HYBRID autójának fel kellett adnia a versenyt. “Néha előfordulnak váratlan helyzetek,” mondta erről Stéphane. “Benne van a pakliban. Jól ment a verseny és az autó is. Mindent megtettünk, amit tudtunk, de nem volt szerencsénk.

A hatórás COTA futam 33 fokos texasi hőségben és szikrázó napsütésben indult, de teljes sötétségben ért véget, ami az összes pilóta dolgát megnehezítette. A gyakori abroncs- és pilótacserék során a szerelők minimális idő alatt végeztek, és vastag tűzálló ruhájukban is hibátlanul dolgoztak.

Sébastien és Alex az ötödik, illetve hatodik helyről startolt, majd Sébastien egy rövid időre feljött a negyedik helyre. Ezután kialakult a verseny ritmusa, az egyes autó tartotta az ötödik helyet, a kettes pedig közvetlenül mögötte a hatodikat.

/

Ez is egy nehéz hétvége volt, de nem is vártunk mást,” nyilatkozta Sébastien. “Igyekeztünk annyit megtanulni, amennyit lehetett – a pályáról, a gumikról és az autóról. Biztosak akarunk lenni abban, hogy jövőre az élen küzdünk majd.

A táv egyharmadánál mindkét autónál gondok jelentkeztek. Anthony elnézett egy kiállást, lassított, hogy spóroljon a benzinnel, és visszacsúszott a hatodik helyre. A kettes autóban Mike először kisodródott, miután beszorult két GT közé, majd féltávnál megint elvesztette uralmát az autó felett. Az autó javíthatatlan sérülést szenvedett, és fel kellett adnia a versenyt.

Elég jól ment a verseny,” mesélte Mike. “De amikor elmentem egy GT mellett, az is ki akart előzni, és jókora pofont kapott a tankom, amire nem számítottam. Az én hibám volt, és elnézést kérek a csapattól.

Az egyes számú autó büntetést kapott a kiállásos incidens miatt, majd gond nélkül fejezte be a futamot, és egy helyezéssel előrébb is került, amikor a tizennyolcas számú Porschénál műszaki problémák adódtak. “Végig keményen hajtottam, de nehéz volt,” mondta el Kazuki, aki a negyedik helyen végzett, két körrel a győztes tizenhetes számú Porsche mögött. “A negyedik helyezés jobb, mint amire a verseny közben számítottunk. Remélem, hogy lendületbe hoz minket a Fuji futamra.

Három futammal a sorozat vége előtt a világbajnoki címvédő TOYOTA jelenleg harmadik helyen áll a gyártók mezőnyében, 119 ponttal az élen álló Porsche mögött.

Ez megint egy forró és húzós futam volt,” jegyezte meg Toshio Sato csapatfőnök, “de elfogadható eredménnyel végződött az 1. rajtszámú autó számára. Csalódás volt, hogy a 2014-es Le Mans verseny és az én megjelenésem óta első alkalommal fel kellett adnunk a futamot. Gratulálunk a Porschénak, ami meggyőző teljesítményt mutatott és megérdemelten győzött. Már a hazai pályás futamra készülünk Fujiban, ami számunkra az idény fénypontja lesz. Elszántan dolgozunk a felkészülésen, és azért is, hogy kitegyünk magunkért.

/

A WEC sorozat most Ázsiában folytatódik, ahol október 11-én a TOYOTA otthonában kerül sor a hatórás Fuji futamra, majd november 1-én a hatórás sanghaji verseny következik Kínában. A versenyidényt a bahreini hatórás futam zárja majd november 21-én.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT