Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A TOYOTA GAZOO Racing autói az első hatban a Nürburgringen

2015-ös Hosszútávú Világbajnokság - 4. futam

A TOYOTA GAZOO Racing csapata augusztus utolsó hétvégéjén pályára lépett a nürburgringi hatórás versenyen, a 2015-ös Hosszútávú Világbajnokság (WEC) sorozat félidejét jelző negyedik futamon, ahol mindkét autó az első hat között végzett.

Az Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima (#1 TS040 HYBRID) összeállítású triónak sikerült az ötödik helyet megszereznie, míg az Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway (#2 TS040 HYBRID) alkotta csapat a hatodik helyen zárta a versenyt.

A Nürburgring alig 90 kilométerre délre fekszik a TOYOTA GAZOO Racing kölni bázisától, így a csapat gyakorlatilag hazai pályán indult. 2001 óta a mostani verseny volt az első alkalom, hogy ezen a pályán LMP1 futamot rendeztek, amire több mint 62.000 szurkoló volt kíváncsi a hétvégén.

A németországi Eifel régió időjárása komoly kihívást jelentett a csapatok és pilóták számára a háromnapos verseny során. A pénteki első edzés alatt végig esett, és csak a délutáni edzésre száradt fel a pálya.

„Az edzések alatt mindenféle időjárásba sikerült belefutnunk, ezért mind a négy különböző Michelin abroncsot használtuk,” nyilatkozta Anthony péntek este. “Így legalább módom volt alaposan kiismerni az autót.

A csapat jól teljesített az időmérő futamon, megszerezve ezzel a rajtrács harmadik sorát.

/

Meglehetősen elégedett vagyok azzal, amit az időmérő futamon elértünk, és elégedett vagyok a köridőkkel is,” mondta világbajnoki címvédő Sébastien. “Anthony és én meglehetősen hasonló időket futottunk, ezért nem gondolom, hogy sokkal többet ki lehetett volna hozni az autóból. Végül is ott tartunk, ahol, így aztán hajtanunk kell majd a versenyen. Fontos, hogy akkor is tovább küzdjünk, ha nem vagyunk könnyű helyzetben.”

A verseny reggelén szépen sütött a nap, a nézők hatalmas számban jöttek ki, így a hangulat ugyanolyan forró volt, mint az időjárás.

A rajtnál Kazuki és Mike ültek a volánnál a TOYOTA által kisajátított harmadik sorban, és a verseny elején határozottan tartották pozíciójukat.

Kellemes volt először rajthoz állni a versenyen, és ráérezni az ízére,” mesélte Mike. “Az egész futam alatt keményen hajtottam, és arra koncentráltam, hogy a lehető legjobb köridőket érjük el.

A mezőny zsúfoltsága nagy szerepet játszott az események alakulásában ezen a hétvégén; az 5137 méteres nürburgringi Grand Prix pálya keskeny aszfaltsávja és éles kanyarjainak sora arra késztette a pilótákat, hogy visszafogottabban autózzanak, és óvatosan előzgessék a lassabb autókat.

Mindent megtettünk, amit tudtunk,” mondta Stéphane, “teljes erőbedobással, folyamatosan a lehetőségeket keresve vezettünk, keményen hajtottunk, és hibák nélkül sikerült kihozni magunkból a maximumot.

/

A versenypályára került törmelék miatt a verseny harmadik órájában kétszer is megjelent a sárga zászlós figyelmeztetés, de az 1000 lóerős TS040 HYBRID versenygépek egyenletes iramban haladtak. A TOYOTA GAZOO Racing csapat tagjai megbízható és kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottak, így az ötödik illetve hatodik hely sorsa nem forgott veszélyben.

Magányos verseny volt, és valójában csak a mi két autónk között folyt némi küzdelem,” vélekedett Kazuki. “Nem adtuk fel, és úgy gondolom, mindent kihoztunk ebből a lehetőségből, amit csak lehetett. Meglehetősen elégedett vagyok a köridőimmel. Továbbra is küzdeni fogunk, és megteszünk mindent, ami tőlünk telik.”

A két TS040 HYBRID megbízható teljesítményt nyújtott, s amikor az autók átszáguldottak a célvonalon, volánjuk mögött Anthony, illetve Alex ült. A versenyt a 17. rajtszámú Porsche nyerte a másik, 18. számú Porsche előtt.

Saját szempontunkból tökéletes munkát végeztünk,” jegyezte meg Anthony. “Ennél többet nem tehettünk. Köszönjük a szerelőknek és a mérnököknek, hogy minden jól ment, és hogy nem voltak műszaki gondjaink. Várjuk a többi futamot, hogy kiderüljön, lesznek-e majd számunkra kedvezőbb esélyek, és semmiképp nem veszünk vissza a lendületből!”

A világbajnoki címvédő TOYOTA számára ez az eredmény elég volt ahhoz, hogy megtartsa harmadik helyezését a gyártók bajnokságában. Alex, Stéphane és Mike a vezető TOYOTA egység tagjaiként a hetedik helyen várják a folytatást az egyéni bajnokságban.

Jó volt Németországban versenyezni,” mondta el Alex. “Nagy élmény volt ekkora közönséget látni a tribünökön. A verseny nem sikerült tökéletesen, ezért rá kell jönnünk, hol veszítettünk időt. Folyamatosan koncentrálnunk kell, és mindig élni a lehetőségeinkkel és az adottságainkkal – ez lesz a dolgunk a szezon hátralevő részében.

/

“A csapat jó teljesítményt nyújtott ezen a forró napon,” foglalta össze véleményét Toshio Sato csapatfőnök. “Jó volt látni, hányan szurkoltak nekünk a lelátókon, köszönöm nekik a támogatást. Most véget ért a szezon európai szakasza, így Kölnben és Japánban is az utolsó négy versenyre készülünk majd. Ígérem, hogy minden lehetőséget megragadunk!

A 2015-ös WEC versenynaptár ötödik fordulójára – az amerikai hatórás futamra – szeptember 19-én kerül sor a texasi Austinban. Ez lesz az első a szezon második felének Európán kívüli futamai közül, amelyek során majd eldől a végső helyezések sorsa.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT