Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A TOYOTA GAZOO Racing a Le Mans 24 órás versenyen

A HYBRID versenyautók a hatodik és nyolcadik helyet szerezték meg

A TOYOTA GAZOO Racing TS040 HYBRID versenyautói vasárnap rajthoz álltak a Le Mans 24 órás futamon, ahol egyenletes teljesítménnyel, megbízhatóan teljesítettek ugyan, ám végül csupán a hatodik (1. rajtszámú autó) és nyolcadik (2. rajtszámú autó) helyen sikerült célba érniük.

Bár a tempó most nem volt elegendő ahhoz, hogy tartani tudják a lépést vetélytársaikkal, a Porsche és az Audi pilótáival, a csapat tagjai mégis bizonyságot tettek hozzáértésükről és arról, hogy a bennük lobogó tűz méltó Le Mans szellemiségéhez.

"Idén az autónk nem volt elég gyors ahhoz, hogy a dobogós helyekért szállhassunk harcba," mondta el a csapat elnöke, Toshio Sato. "Nincs miért örülnünk ezeknek az eredményeknek, ám a csapat professzionalizmusa és elkötelezettsége elégedettséggel tölt el. Kemény küzdelem ez - csakhogy mi sosem adjuk fel! Most nekilátunk, hogy felkészüljünk a 2016-os Le Mans-i futamra, ahová megerősödve térünk majd vissza."

A FIA Hosszútávú Világbajnokságának címvédői motiváltan érkeztek meg a Circuit de la Sarthe pályára, bízva abban, hogy tavalyi tapasztalataik - amikor harmadik helyet szereztek ugyanitt - idén is segítségükre lesznek, ugyanakkor tisztában voltak azzal, hogy kemény küzdelem elé néznek.

A csapat hosszú távon gondolkodva már az időmérőkön is a versenybeállításokra koncentrált, hiszen eddigre nyilvánvalóvá vált, hogy az Audi és a Porsche LMP1-es autóinak tempóját nehéz lenne tartaniuk.

Ennek eredményeként a két TS040 HYBRID a negyedik sorból startolhatott a Le Mans 24 órás futam mezőnyében. Az Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima által vezetett 1-es rajtszámú gép a rajtrács nyolcadik helyéről indulhatott, míg Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway 2-es rajtszámú autója a hetedik helyről rajtolt.

"Meg sem próbáltunk a pole pozícióért küzdeni," mondta el Stéphane az időmérő után. "Ezen a héten erre nem volt reális esélyünk, ezért inkább arra összpontosítottunk, hogy egy erős autóval vághassunk neki a futamnak."

/

A start idején tökéletesek voltak a körülmények: napsütés és 20 fokos hőmérséklet. A verseny különösebb problémák nélkül zajlott - leszámítva az ötödik órában történt balesetet, ami miatt az 1-es rajtszámú autó kiszorult az első hat helyen száguldó élbolyból. Amikor Anthony nekikoccant egy lekörözött autónak, megsérült a karosszéria jobb első része, majd egy következő ütődés megrongálta a bal hátsó futóművét.

"Miközben a Porsche Kanyarban haladtunk, hozzáértem egy Ferrarihoz," magyarázta Anthony. "Fej-fej mellett haladtunk, és a két karosszéria pontosan egymás mellett volt. Egyetlen apró hiba elég volt ahhoz, hogy lehámozza az autóm jobb elejét, ami tönkretette a kocsi egyensúlyát, és erős alulkormányzottsághoz vezetett. Kicsúsztam a fűre, és végighorzsoltam a falat, amitől elgörbült a bal hátsó futómű. Köszönet a csapatnak, hogy gyorsan kijavították a sérüléseket, s így visszatérhettünk a pályára."

Az éjszaka leszálltával a TS040 HYBRIDek a hetedik és a nyolcadik helyen versenyeztek. A csapat ettől kezdve arra koncentrált, hogy a folyamatos tempó fenntartásával megőrizzék ezt a pozíciót, és persze arra, hogy elkerüljék a további vészhelyzeteket.

Húsz órányi versenyzés a száraz pályán elég kevés esélyt kínált a stratégiai fortélyokra. A két TS040 HYBRID állhatatosan és megbízhatóan rótta a köröket. Később a 9-es rajtszámú Audi műszaki problémájának köszönhetően a 2-es rajtszámú TS040 előreléphetett a hatodik helyre, az 1-es rajtszámú autó pedig nyolcadikként lépte át a célvonalat.

"Ez volt az első futamom Le Mans-ban az LMP1 osztályban és a TOYOTA GAZOO Racing kötelékében," mondta el Mike. "Sokat tanultam. Csak tartottuk a pozíciónkat, és próbáltunk nem hibázni; néha kicsit olyan volt, mintha mindenki a saját, egyszemélyes versenyén autózott volna. Jó ütemben futottunk, aztán a vége felé a harmadik Audi rendesen belehúzott. Ettől kezdve izgalmasabbá vált a dolog, mert nyomni kellett a gázt, hogy távol tartsuk őt magunktól."

A 2014-es leggyorsabb köridőt sikerült további egy másodperccel javítani, ám ez is kevés volt ahhoz, hogy a csapat eséllyel szálljon küzdelembe egy dobogós helyezésért. Ugyanakkor mindkét autó túlszárnyalta a TOYOTA tavalyi távolsági rekordját a La Sarthe pályán, s e tény remekül bizonyítja a TOYOTA TS040 megbízhatóságát.

/

"Az autók lenyűgözően megbízhatóak voltak, műszaki problémák nem hátráltattak minket, és a csapat remek munkát végzett a kiállásoknál, és persze akkor is, amikor a megsérült autót újra versenyképessé varázsolták," mondta el Sébastien. "Úgy érzem, végül úgy fejeztük be a versenyt, ahogyan azt a tempónk alapján megérdemeltük. A Le Mans-i versenyhétvégék mindig fantasztikus élményt jelentenek - a szurkolóknak és a pilótáknak egyaránt -, hiszen a futamon kívül is számos izgalmas esemény zajlik. Idén ünnepeljük a 30. évfordulóját annak, hogy a TOYOTA elsőször nevezett be hivatalosan e kultikus versenyre, s a jubileumról több rendezvény is megemlékezett.

A rajongók találkozhattak és közös képeket készíthettek a TOYOTA GAZOO Racing versenyzőivel, és testközelből is megcsodálhatták a legendás TOYOTA TS020 gépet, ami a '90-es évek végén versenyzett Le Mans-ban. A Le Mans-i Versenyzők Felvonulása izgalmasabb volt, mint valaha: nyitott tetős sportkocsi-klasszikusok szórakoztatták a Le Mans városközpontjában összegyűlt több mint százezer nézőt. És ez még csak ízelítő volt abból a rekordméretű tömegből, ami ezen a hétvégén gyűlt össze, hiszen a futamot 263.000 ember nézte végig élőben ezen a nagy múltú versenypályán."

A versenyhétvége elején a csapat korábbi elnöke, Yoshiaki Kinoshita átvette az Automobile Club de l’Ouest szervezet Spirit of Le Mans díját. Kinoshita úr munkája is jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a csapat 2014-ben nemcsak az egyéni, hanem a gyártói bajnokságot is megnyerte.

A TOYOTA GAZOO Racing némiképp csalódott, ugyanakkor a jobbítás szándékával motivált csapattagjai most visszatérnek kölni központjukba, hogy tovább tökéletesítsék autóikat a 2016-os Le Mans-i futamra, s egyúttal felkészüljenek a WEC következő fordulójára, a Nürburgringi 6 órás versenyre (a csapat otthoni szereplésére), aminek mezőnye augusztus 30-án áll rajthoz.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT