Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Egy hétvége, amit jobb lenne elfelejteni

Ami sajnos kellemetlen meglepetéseket tartogatott a világbajnoki címet védő TOYOTA GAZOO Racing számára

Szombaton a legendás Spa-Francorchamps versenypályán zajlott le a Hosszútávú Világbajnokság újabb drámai fordulója - ami sajnos kellemetlen meglepetéseket tartogatott a világbajnoki címet védő TOYOTA GAZOO Racing számára.

Pedig a 7004 méter hosszú pályáról a csapat igencsak kellemes emlékeket őrzött egy évvel ezelőttről, hiszen a TOYOTA akkor egy első és egy harmadik hellyel zárta a futamot. A szerencse azonban forgandó: idén a 2. rajtszámú TS040 HYBRID ötödikként ért célba, az 1. rajtszámú autó pedig a félidőben támadt műszaki problémák miatt mindössze a nyolcadik helyet tudta megszerezni.

Az események már csütörtöktől kezdve balszerencsésen alakultak: az első szabad edzésen az 1. rajtszámú TS040 HYBRID pilótája, Kazuki Nakajima megsérült, amikor autójával súlyos balesetet szenvedett a csúszós pályán. Az ütközés után Kazukit azonnal a helyi kórházba szállították, ahol csigolyatörést állapítottak meg nála, és eltiltották a hétvégi versenyzéstől. A WEC közössége és az autósport-rajongók a világ minden tájáról jókívánságokkal árasztották el a pilótát és a csapatot, ám Kazuki sérülése baljós árnyékot vetett a hétvégi futamra.

"Kemény csapás volt ez számunkra," nyilatkozta Toshio Sato, a csapat elnöke. "Kazukival az élen éppen arra készültünk, hogy idén még jobb teljesítményt nyújtunk. Akárcsak Silverstone-ban, itt is sikerült a tavalyinál jobb köridőt futnunk, de ez nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy sarokba szorítsuk a remekül versenyző Audit és Porschét."

/

A pénteki időmérő edzésen kiderült, hogy a csapat a vártnál rosszabb pozícióból kezdi a futamot, így a hatórás verseny egyik legfontosabb célja a veszteség lefaragása volt. A TOYOTA autói a hatodik és hetedik helyről rajtoltak, s a jól sikerült start után Alex Wurz hamarosan már az első négy között száguldott a 2. rajtszámú géppel, majd idővel hátrébb csúszott a mezőnyben. Az osztrák pilóta a futam egyik legemlékezetesebb előzését mutatta be az Eau Rouge - Raidillon pályaszakaszon, miközben merészen küzdött a hatodik helyért.

"Nem volt könnyű a mai verseny, mert nem sikerült felvennünk a ritmust," mondta el Alex. "Volt pár szórakoztató összecsapásom, és nagyon felvillanyozó volt a pályán folyó küzdelem. Biztos, hogy a futamot minden WEC-rajongó végigizgulta - mi viszont sajnos nem az élvonalban küzdöttünk. Az egész csapattal együtt keményen fogok dolgozni azért, hogy kiderüljön, hogyan javíthatunk ezen a helyzeten."

Az LMP1 mezőnyében bekövetkezett balesetek alaposan felborították a sorrendet, s így - az első szakasz végén esedékes pilótacsere után - mindkét TOYOTA az első hat között versenyezhetett. Sajnos az 1. rajtszámú gépnek több mint 20 perce ki kellett állnia, hogy a szerelők helyrehozzák a váratlanul fellépett elektromos hibákat. Miközben a 2. rajtszámú autó gond nélkül tartotta az ötödik helyét, a kijavított versenyautó a 14. helyen lépett vissza a versenybe, 14 körrel lemaradva az élbolytól.

Ekkor kamatozott igazán a világbajnoki címet viselő Anthony Davidson és Sébastien Buemi tudása és tehetsége; a két mesteri pilóta sikeresen küzdötte vissza az 1. rajtszámú autót az első tíz közé.

"Eddig ez volt az egyik legrémesebb hétvégénk," vélekedett Sébastien. "Régóta nem fordult már elő, hogy lecsúsztunk volna a dobogós helyekről. Problémáink támadtak a futam során, és nem voltunk elég gyorsak. De ez nem töri meg a lendületünket: továbbra is keményen nyomjuk, és minden tőlünk telhetőt megteszünk!"

A 2. rajtszámú autó nem szembesült túl sok gonddal a futam során, de nem sikerült olyan tempót felvennie, ami a dobogós helyezéshez kellett volna. Alex, Stéphane Sarrazin és Mike Conway az ötödik helyen végeztek, és most erősen koncentrálnak a Le Mans-i 24 órás futamra.

"A lehető legtöbbet hoztuk ki magunkból, és az ötödik hely volt a maximum, amit elérhettünk," mondta Mike. "Ez is hoz néhány pontot; az igazán nagy durranás pedig úgyis Le Mans lesz. Most már csak annyit tehetünk, hogy előre tekintünk, és igyekszünk mindent megtenni azért, hogy a lehető legjobban felkészüljünk Le Mans-ra."

/

Mr. Sato számára egyértelműek a feladatok: "Részletesen ki kell elemeznünk a műszaki problémák okait, és azt, hogy pontosan hogy állunk a versenytársainkhoz képest. Higgadtan kell végeznünk a dolgunkat, és arra kell koncentrálnunk, hogy a Le Mans-i pályára szánt autónk a lehető legjobb legyen."

A két futamon szerzett 47 pontjával a TOYOTA GAZOO Racing a harmadik helyen áll a gyártók bajnokságában; a 2. rajtszámú autót vezető Alex, Stéphane és Mike az egyéni ranglista harmadik helyét foglalják el.

A Le Mans-i 24 órás futam előkészületei május 31-én kezdődnek meg a Circuit de la Sarthe versenypályán megrendezett hivatalos tesztnapon.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT