Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A Toyota Racing dobogós helyen végzett Silverstone-ban

Silverstone-ban, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) szombati futamán a TOYOTA Racing megszerezte első dobogós helyezését

Silverstone-ban, a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) szombati futamán a TOYOTA Racing megszerezte első dobogós helyezését: hat órányi lélegzetelállító küzdelem után a csapat mindössze 14 másodperccel maradt le az első helyről. Anthony Davidson és Sébastien Buemi, valamint csapattársuk, Kazuki Nakajima a 6 órás futam során mindvégig az élbolyban autóztak az 1-es rajtszámú TS040 HYBRID versenygéppel, s egészen a célvonalig töretlenül harcoltak a győzelemért.

/

"Egyikünk számára sem volt könnyű a mai verseny," nyilatkozta Sébastien, "pedig a rajttól kezdve keményen nyomtuk a gázt. Kipróbáltunk pár dolgot, például a gumiabroncsok hosszabb használatát, szóval tényleg elmentünk a végső határokig. Végül megpróbáltam utolérni a Porschét, de a lefutott gumikkal ez nem igazán sikerült."

 

A 2015-ös szezon megnyitó futamán 45.000 néző gyűlt össze a híres brit versenypályán. A 2-es rajtszámú TS040 HYBRID pilótái, Alex Wurz, Stéphane Sarazzin és Mike Conway egyetlen helyezéssel csúsztak le a dobogóról, de negyedik helyük is elegendő volt ahhoz, hogy a TOYOTA Racing két autója 27 pontot szerezzen a gyártók bajnokságában.

 

A stratégia kiemelten fontos szerepet játszott a szombati futamon, ahol minden gyári csapat más és más taktikával tört a győzelemre. A start utáni első félóra hihetetlen volt: a versenyzők fej-fej mellett száguldottak, miután a Porschék már a legelején némi előnyt szereztek az Audikkal párbajozó TOYOTA TS040 HYBRIDekkel szemben.

 

Sébastien (1-es rajtszám) már korán bebiztosította magának a harmadik helyet, Alex (2-es rajtszám) pedig hatodikként autózott; a csapat ekkor kihasználta az egész pályára érvényes sárga jelzést (amikor mindenki maximum 80 km/órás sebességgel haladhatott), és az autók kiálltak tankolni és gumikat cserélni. 30 perc múlva újra megjelent a sárga zászló, így a 2-es rajtszámú gép megint beállt a boxba extra üzemanyagért, amire az új stratégia miatt szüksége lehetett.

 

Két vetélytársuk balszerencséjére a teljes táv negyedénél, az első pilótaváltás idején a TOYOTA Racing két autója már a harmadik és a negyedik helyen haladt.

 

Ekkor Anthony vette át az autót, és azonnal nekilátott, hogy levadássza a két előtte haladót. A boxkiállások idején sikerült átvennie a vezetést, mégpedig úgy, hogy ő nem állt meg lecserélni Michelin abroncsait, és ezzel értékes időt nyert. A két TOYOTA TS040 HYBRID a mezőny élén száguldott; a 2-es rendszámú autóban Anthony brit honfitársa, Mike Conway ült.

 

Anthony egészen a versenytáv feléig sikeresen megőrizte vezető pozícióját, Mike viszont a negyedik helyre csúszott vissza, amikor egy, a pályán heverő tárgy beszorult autója orr-része alá, és erősen akadályozta a haladásban.

 

"Kemény futam volt," mesélte Mike. "Nagy kár, hogy az autóm orra gyakorlatilag léket kapott, ami miatt érezhetően csökkent a leszorító erő. Erre senki sem számíthatott. Miután a hibát kijavítottuk, minden visszazökkent a rendes kerékvágásba, és újra teljes erővel belevethettem magam a küzdelembe. Így viszont tényleg csak a negyedik hely megszerzésére volt reális esélyünk, de végül sikeresen célba értünk, és sikerült pár értékes pontot begyűjtenünk."

 

Anthony után az első teljes WEC-évadját kezdő Kazuki Nakajima vette át az 1-es rajtszámú autó volánját, a 2-es számú autóba pedig Sarazzin ült be. Kazuki magabiztosan autózott a második helyen, míg a 2-es rajtszámú autó negyedikként haladt a mezőnyben.

A futam vége felé még a forgatókönyvírók sem álmodhattak volna izgalmasabb fináléról, mint aminek a Silverstone pálya közönsége a szemtanúja lehetett. A TS040 HYBRIDek volánja mögött immár újra Sébastien és Alex ült, s az utolsó szakaszban az 1-es rajtszámú TOYOTA maga mögé utasította a Porschét, és keményen szorongatta az előtte haladó Audit. Három autógyár, három stratégia és három különböző LMP1-es versenyautó vívott itt csatát.

 

Végül a TOYOTA Racing 1-es számú autója az utolsó körökben kicsit lemaradt, de így is másodikként ért célba. A TOYOTA tehát folytatja győzelmi sorozatát, ami 2013-ban vette kezdetét a Sao Paulo 6 órás futamon, s azóta a csapat újra meg újra dobogós helyezéseket szerez a WEC bajnokságon.

 

"A mai verseny igazán szoros és kemény volt," mondta az 1-es rajtszámú autó pilótája, Kazuki Nakajima. "Az időkülönbség nagyon kicsi volt, és végig harcolnunk kellett, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki magunkból a hatórás futam ideje alatt. A dobogós helyezésre büszke vagyok. Számítottunk rá, hogy nehéz futam lesz a mai, de keményen hajtottunk, és nem hibáztunk - ráadásul a start is jól sikerült."

 

A TOYOTA Racing elnöke, Toshio Sato így összegezte a történteket: "Lenyűgöző volt végignézni a három gyártó LMP1-es gépeinek csatáját. A három gyári csapat három autója egészen a célvonalig fej-fej mellett küzdött. Gratulálunk az Audinak, mert igazán remekül teljesítettek ma. Mi is a maximumon pörögtünk, és tényleg szoros volt a verseny. Persze jobban örültem volna a győzelemnek, hiszen a tél folyamán sokat fejlődtünk - de ez most nagyon kemény küzdelem volt. Készen állunk a következő megmérettetésre, és Spa-ban még erősebbek leszünk.

 

A Hosszútávú Világbajnokság második futamát május 2-án rendezik meg Belgiumban, a legendás Spa-Francorchamps versenypályán.

 

/
E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT