Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A Toyota Racing Bahreinben megszerezte az egyéni Világbajnoki címet

A 7. számú TS040 HYBRID autóval

2014. november 15. szombat

A TOYOTA Racing megnyerte a Bahreini Hatórás versenyt. Ezzel a FIA World Endurance világbajnokság idei idényében ötödik futamgyőzelmét aratta, így Anthony Davidson és Sébastien Buemi egy versennyel az év vége előtt már bebiztosították maguknak a világbajnoki címet.

A 7. számú TS040 HYBRID autóval Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és Mike Conway az évadban első ízben léphetett a dobogó legfelső fokára; nagyszerű teljesítményükkel megszerezve a TOYOTA Racing ötödik futamgyőzelmét a 2014-es évadban.

Anthony és Sébastien műszaki hiba miatt időt veszítettek, és a 11. helyen értek célba. Ettől függetlenül ők a 2014. évi FIA World Endurance világbajnokság bajnokai; az évadból hátra lévő egy futamon előnyük már behozhatatlan.

Ezzel a TOYOTA először szerzett világbajnoki címet azóta, hogy Didier Auriol 1994-ben diadalmaskodott a rali világbajnokságban.

A mai eredmény még inkább megerősíti a TOYOTA pozícióját a konstruktőri világbajnokságban: immár 40 ponttal vezet az Audi előtt, miközben az utolsó futamon (november 30., São Paulo) legfeljebb 44 pont szerezhető.

A versenyt végig drámai jelenetek tarkították, rögtön az első körtől kezdve, amikor a negyedik helyről induló Alex és a második rajtkockában álló Sébastien helyet cserélt ellenfeleikkel.

Noha az első kanyarban pozíciót veszítettek, a két TS040 HYBRID hamarosan összeszedte magát, és hét kör elteltével a 8. számú autó már az élen haladt, köszönhetően Sébastien határozott vezetésének, míg Alex hasonló küzdőszellemről tanúságot téve feljött a harmadik helyre.

Harminc perc elteltével az egész pályára érvényes sárga zászlót tettek ki a szervezők, így lehetőség nyílt a tervezettnél korábban abroncsot cserélni, és üzemanyagot tölteni az autókba. Amíg a mezőny lassan körözött, a Toyoták minimális időt veszítettek a boxban, Sébastien a harmadik, Alex a negyedik helyen tért vissza.

Mindketten hamarosan egy-egy hellyel előrébb léptek, és a futam első órájához közeledve átvették a vezetést. A két TOYOTA hasonlóan ütőképes köridőket futva húzott el a mezőnytől.

/

Kilencven perc elteltével mindkét autó ugyanabban a körben állt ki; kettejük között mindössze 9 másodperc volt a különbség. A 7. számú autóban Mike vette át a volánt, míg Sébastien Anthony-nak adta át a stafétát, mégpedig az első helyen.

Sajnos ez az elsőség nem sokáig tartott: a 8. számú autónak soron kívül ki kellett állnia a boxba, hogy kicseréljék a generátorát. Ezzel Mike és a 7. számú autó az élre került, míg Anthony 30 perccel később, 17 kör hátránnyal, a 26. helyen folytatta a versenyt.

Röviddel később, egy ellenőrző kiállás során megbizonyosodtak arról, hogy az új generátor megfelelően működik, és innentől Anthony szabadon folytathatta a versenyt, immár azért, hogy befejezze a futamot, és bebiztosítsa csapatának az egyéni világbajnoki címet.

A 7. számú autó legénysége előtt ugyanakkor egészen más célok lebegtek: Mike egyre növelte előnyét, és csaknem egy perccel vezettek már, amikor Stéphane kevéssel féltáv után átvette tőle a kormányt.

Eközben a 8. számú autóban ismét Sébastienen volt a sor. Következetesen dolgozta le hátrányát, és már második etapjának elején megfutotta a verseny leggyorsabb körét, miközben Stéphane biztonságosan vezetett a 7. számú autóval, majd aztán az utolsó óra elején helyet cserélt Alexel.

A 8. számú autó eközben szorgalmasan jött egyre feljebb, és amikor a kockás zászló előtt 50 perccel Anthony ült be Sébastien helyére, már a 13. helyen autóztak.

Az utolsó percekben a két autó gyakorlatilag egymáshoz tapadva haladt; az élen Alex, aki végül 50,460 másodperces előnnyel nyerte meg a futamot. Később Anthony is épségben átjutott a célvonalon, így ismét kettős célba érést ünnepelhetett a TOYOTA Racing.

Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke: „Gratulálok Anthony és Sébastien világbajnoki címéhez! Megérdemelték a győzelmet, ami nem csak őket dicséri, de az egész csapat fantasztikus teljesítményét is. Hatalmas jutalom ez, különösen azért, mert az idei volt az első év, amikor új, üzemanyag-takarékos rendszerben versenyeztünk. Az Endurance világbajnokság ezen új korszakának ők az első világbajnokai, és büszkék vagyunk arra, hogy a TOYOTA HYBRID verseny hajtáslánca bizonyította alkalmasságát, és hozzásegítette őket a címhez."

"Mindenkinek köszönöm, aki részese volt ennek a nagyszerű eredménynek; a kölni TOYOTA Motorsport GmbH munkatársainak, kollégáinknak a motorsport részlegnél, a TOYOTA Motor Corporation hibrid osztályának Japánban, valamint barátainknak az ORECA-nál, és természetesen összes partnerünknek. Ezen kívül szeretnék köszönetet mondani szurkolóinknak, akik a kezdetektől támogatták projektünket. Végül, de nem utolsó sorban szívből gratulálok Alex, Stéphane és Mike mai futamgyőzelméhez. A 7. számú autót számos futamon különféle nehézségek hátráltatták, ám most rendkívül gyorsak és kiegyensúlyozottak voltak ezen az abroncsgyilkos pályán. Nagyszerű munkát végeztek!”

6 órás futam - Bahrain

TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)
Futameredmény: 1. hely, 195 kör, 6 kiállás. Leggyorsabb kör: 1 perc 46,377 másodperc

Alex Wurz:
„Nagyon örülök csapattársaim világbajnoki címének! Egész évadban kiemelkedően versenyeztek, pilótaként rendkívül keményen dolgoztak, nagyszerű közöttünk a kapcsolat. Most ők a világbajnokok, megérdemelték, remélem, ki tudják élvezni. Mi megnyertük a futamot, aminek nagyon örülök. Köszönöm Stéphane-nak, hogy a hétvége elején a helyes beállítás irányába tolta a csapatot. Az autó különösen erős volt, az egész csapat kiemelkedően teljesített."

Stéphane Sarrazin: „Gratulálok Anthony és Sébastien győzelméhez! Fantasztikus évadot tudhatnak maguk mögött, megérdemelték ezt a címet. A saját teljesítményünkkel is elégedett vagyok, fantasztikus érzés ismét futamot nyerni, főleg itt, Bahreinben, ahol tavaly a 8. számú autóval győztem. Amikor rám került a sor, takarékoskodnom kellett az üzemanyaggal, nehogy később rá kelljen töltenünk. Kemény munka volt megtalálni az egyensúlyt, de jól futottam, és végül minden remekül sikerült. Alex és Mike egyaránt nagyszerű munkát végzett, az egész csapat kiválóan teljesített ezen a hétvégén és végig az egész szezonban.”

Mike Conway: „Gratulálok Anthony-nak és Sébastiennek a világbajnoki címhez! Kiemelkedően jó évet tudhatnak a hátuk mögött. A mai napon remekül teljesítettünk a 7. számú autóban. Stéphane és Alex csodálatosan versenyeztek, én is elégedett vagyok a magam teljesítményével. Nagyszerű érzés, hogy meghálálhatom azt a bizalmat és támogatást, amit a csapattól kaptam. Mindössze másodszor álltam rajthoz a TOYOTA színeiben, és máris megnyertem első WEC futamomat; ez csodálatos eredmény. Nagyszerű nap a mai, amire sokáig fogok még emlékezni!”

TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Futameredmény: 11. hely, 177 kör, 7 kiállás. Leggyorsabb kör: 1 perc 45,989 másodperc

/
/

Anthony Davidson: „Fantasztikus év van mögöttünk. Nekem személy szerint ez pályafutásom magasan legjobb eredménye, így különösen csodálatos nap a mai. Még soha nem voltam világbajnok, úgyhogy különösen sokat jelent ez nekem, még fel sem fogtam igazán. A csapat nagyszerű munkát végzett, a miénk volt a leggyorsabb autó az egész mezőnyben.

Nem egészen így szerettük volna megnyerni a világbajnokságot, de nem akarok panaszkodni. Köszönöm a szerelőknek, hogy visszajuttatták a pályára az autót – nem csak a 8. számú autó legénységének, de a 7. számúénak is, akik besegítettek nekünk. Ez a bajnoki cím a csapatmunkáról szólt, és különösen hálás vagyok mindenkinek, aki lehetővé tette. Nagyszerű nap volt a mai, ám még hátravan a brazil futam; és a konstruktőri világbajnoki cím.

/

Sébastien Buemi: „Igazán elégedett vagyok, nagyszerű érzés világbajnoknak lenni. Nem pontosan úgy alakult, ahogy szerettük volna, ám így is nagyon örülünk. A Porsche és az Audi ellen bajnoki címet nyerni fantasztikus eredmény! Az autónkban benne volt a futamgyőzelem, ám örülök, hogy a 7. számú legénység győzött.

Köszönöm a csapatnak, hiszen a bajnoki címhez nagyszerű autóra van szükség, és ezt megkaptuk tőlük. Noha egyéni világbajnoki címnek hívják, ez valójában az egész csapatot illeti, hiszen azok nélkül, akik a pálya mellett, otthon Kölnben és Higashifujiban dolgoztak velünk, Anthony és én ma nem lehetnénk itt. Most már csak a konstruktőri címet kell bebiztosítanunk Brazíliában, és csodálatos évet zárhatunk!”

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT