Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A Hosszútávú Világbajnokság 4. futama

Szakadó eső és kemény küzdelem jellemezte a TOYOTA Racing texasi szereplését

A váratlanul jött égszakadás mindent a feje tetejére állított a Circuit of the Americas pályán megrendezett 6 órás futamon.

Csalódást keltő eredmény

A FIA Hosszútávú Világbajnokságának 4. futama igencsak fordulatosra sikerült, ám végül a csapat egy dobogós helyet szerzett, és a 8. rajtszámú TS040 HYBRID-del versenyző Anthony Davidson, Nicolas Lapierre és Sébastien Buemi 11 pontra növelte előnyét az egyéni bajnokságban.

A 7. rajtszámmal induló Alex Wurz, Stéphane Sarrazin és a TOYOTA Racing színeiben most debütáló Mike Conway autója végül a hatodik helyen ért célba, aminek eredményeként a csapat a második helyre csúszott vissza a gyártók bajnoki tabelláján, 16 ponttal lemaradva az Audi mögött a versenysorozat félidejében.

/
Az eső közbeszól

Pedig a verseny nem is indulhatott volna jobban a csapat számára. Mindkét 1000 lóerős, négykerékhajtású TS040 versenyautó a mezőny élén száguldott: a pole pozícióból rajtoló Buemi jelentős előnyre tett szert, Wurz pedig a második helyre küzdötte fel magát az ötödik rajtkockából induló, 7. rajtszámú autóval.

Alig egy órával a start után mindkét autóba új pilóta ült, s Lapierre és Conway lendületesen autóztak. Ám ekkor megváltozott az időjárás: hatalmas eső zúdult a pályára, a slick gumik felúsztak az aszfaltot elárasztó vízrétegen, és a 8. rajtszámú autó beragadt a kavicságyba.

Mivel más autók is hasonló problémákkal küszködtek, a szervezők biztonsági okokból ideiglenesen leállították a futamot.

Küzdelmes visszatérés

Közvetlenül a verseny megszakítása előtt igazi káosz lett úrrá a pályán, s ennek következtében a TOYOTA Racing mindkét autója egy teljes kört vesztett. A mezőny újraindítása után Lapierre még egy órán át köztes abroncsokkal száguldott, és nekilátott, hogy hátrányát lefaragva mégis dobogós helyre hozza fel a csapatot.

Az éj leszálltával a mezőnyben mindenki stabilan őrizte a helyét. Egy kiállás után Davidson beállt a harmadik helyen száguldó autó elé, és makacsul tartotta a pozícióját, Sarazin pedig a hatodik helyen küzdött; mindkét autó új slick gumikkal futott, és a tapadás is megfelelő volt.

/

Az egyre gyorsabb körök után (amelyek közt a futam legjobb körideje is szerepelt) a 8. rajtszámú géppel autózó Buemi harmadikként száguldott át a célvonalon, Wurz pedig a hatodik helyet szerezte meg.

Anthony Davidson nem volt igazán elégedett a futam eredményével: „Amikor a dolgok nem úgy alakulnak, mint vártuk, akkor is érdemes a pozitív fejleményekkel foglalkozni, ezért mindenképpen mondjuk el, hogy a mi autónk volt a leggyorsabb a mezőnyben. Győznünk kellett volna, ez nem is kérdés. Bíznunk kell abban, hogy ezt az előnyünket a következő futamokon eredményesebben aknázhatjuk ki.”

/

A TOYOTA Racing mindent megtesz azért, hogy győzelemmel zárja az október 12-én hazai pályán megrendezett Fuji 6 órás futamot, ami azt jelentené, hogy zsinórban immár harmadszor aratna diadalt Japánban.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT