Az amerikai piacon forgalmazott Toyota Highlander modell alapjaira épített FCHV-3 és FCHV-4 üzemanyagcellája 90 kW teljesítményt adott le (négyszer annyit, mint az FCEV-1), ami 150 km/órás végsebességet biztosított a 250 km hatótávolságú autónak.
Az FCHV-3 változathoz műszakilag nagyon hasonló FCHV-4 volt a Toyota első üzemanyagcellás járműve, ami engedélyt kapott arra, hogy a japán közutakon is tesztelhessük. A próbák 2001 júniusában kezdődtek és három éven át megszakítás nélkül folytak, hogy felmérhessük az autó képességeit az autópályákon, a meredek hegyi utakon és más, hasonlóan nagy igénybevételt jelentő körülmények között.
Még ugyanebben az évben, 2001 vége felé az FCHV-5 is megszületett. Ez az autó is a Highlander szerkezetére épült, ám Tiszta Szénhidrogén Üzemanyag (CHF) átalakítója (ami a CHF-ből nyert hidrogént elektromos árammá alakította) új fejlesztésű katalizátorral, hőcserélő rendszerrel és egyéb berendezésekkel egészült ki, amelyek jelentős mértékben javították az autó gyorsulását és fogyasztását.