A Toyota futurista mesterhármasa

Toyota tanulmányautók a Tokiói Autószalonon

Az idei Tokiói Autószalonon három meglepő Toyota-tanulmány is a nagyközönség elé lépett, izgalmas bepillantást nyújtva az autók jövőjébe, amikor a vezetők és a járművek közt igazi harmónia alakul ki, s a fejlett technológiának köszönhetően az autók már nem csupán környezetkímélők, hanem az energiarendszer szerves részeiként működnek.

/

KIKAI: a szépség felszabadítása

A szépség szó szerint belülről fakad, és több, mint külső máz - ez a szokatlan megjelenésű KIKAI tanulmány üzenete, amely nem kizárólag a formatervben, hanem a működés szépségében fedi fel egy autó harmóniáját.

A tanulmány közszemlére bocsátja a rendszerint a karosszérialemezek alatt rejtőző gépészeti tartalmakat: a mesteri megmunkálást, az egyszerű szépséget és a lenyűgöző mozgást. A gondosan megkomponált forma mellett, amely az olyan részletekre is kiterjedt, mint az üzemanyagtartály vagy a kipufogócsövek, az analóg műszeregység és kapcsolósor is magával ragadó kapcsolatot teremt ember és gép között.

A középre rendezett vezetőülés révén a sofőr az autó középpontjába került, ami minden eddiginél ösztönösebb, érzékszervi kapcsolatot teremt kettőjük között. A vezető a lábánál lévő kis ablakon át gyönyörködhet a kerekekben, a futóműben és az elsuhanó úttest látványában, s a tetőig nyúló, hatalmas oldalablak révén az utasok tökéletesen elmerülhetnek a külvilágban.

/

S-FR: autó és autós egysége

Akinek az autós mennyországról egy vasárnap reggeli örömautózás jut eszébe a kanyargós hegyi utakon, az hamar a szívébe zárja majd az új, letisztult és sportos S-FR tanulmányt.

A Toyota S-FR tanulmányautó a Toyota élvezetesen vezethető, kis tömegű sportautó-hagyományait hivatott folytatni. A belépő szintű modellként megálmodott, új koncepciójármű célja, hogy egy teljes generációnak segítsen ismét beleszeretni az autóvezetésbe.

A tanulmányautó hosszú motorháza, rövid első-hátsó túlnyúlása és széles kiállása klasszikus, időtlen sportautós sziluettet eredményez. Az S-FR kompakt és könnyű kupékarosszériája klasszikus konfigurációt rejt: orrmotor, hátsókerékhajtás és független kerékfelfüggesztés.

A lendületes, kezesen vezethető S-FR a letisztultságot olyan intimitással kombinálja, amely minden eddiginél szorosabb kapcsolatot teremt a vezető és az automobil között.

/

FCV Plus: a hidrogén energiájával

A világ legelső sorozatgyártású üzemanyagcellás autója, a Mirai után máris itt a karcsú Toyota FCV Plus, amit azért készítettünk, hogy bemutassuk elképzelésünket a jövő hidrogénalapú társadalmáról.

Meggyőződésünk, hogy az üzemanyagcella nem csupán a közlekedést forradalmasíthatja, hanem - az FCV Plus ötlete alapján - a közösségek energiaellátását is szolgálhatja. A jármű üzemanyagcellája nemcsak a fedélzeti tartályban tárolt hidrogénből tud elektromos energiát előállítani, hanem külső tárolásból származó hidrogént is képes felhasználni erre a célra. Az így megtermelt energia az elektromos hálózatba táplálva a helyi közösség áramellátását szolgálhatja.

A karosszéria kecses vonalvezetésű, míg a belül alkalmazott vázszerkezet a csekély tömeg ellenére is szilárd struktúrát eredményez. Az üzemanyagcella az első kerekek között kapott helyet, míg a hidrogéntartály hátul helyezkedik el. A mind a négy kerékben alkalmazott, egymástól függetlenül vezérelt agymotorokkal együtt mindez rendkívül tágas belső teret kínál optimális tömegelosztással és széles látómezővel.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT