A legnépszerűbb márkaként zárt

a magyarországi újautópiacon 2020-ban a Toyota

2021-01-06

Jól számoltak azok az iparági szakértők, akik már 2019 végén azt jósolták, hogy 2020 a Toyota, és prémium márkája, a Lexus éve lehet. Az elmúlt fél évtizedben világszintű, európai és magyarországi értékesítéseit és piaci részesedését egyaránt folyamatosan növelő japán autógyártó ugyanis nyerő helyzetből várta a tavalyi évet.

Toyota

A világ legszélesebb, szinte minden személyautó szegmenst lefedő környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellkínálata révén a Toyota és a Lexus könnyűszerrel felelt meg a szigorodó európai emissziós határértékeknek, és ezek miatt sem áremelésekre, sem hajtásláncok és modellek megszüntetésére nem kényszerült, aminek meg is lett az eredménye.

A Toyota ugyanis 2020-ban 14008 új autó értékesítésével, 15,8%-os értékesítés bővülést és 12,3%-os piaci részesedést (3,8 százalékpontos növekedés) elérve végzett az első helyen az egyébiránt 20,6%-al visszaeső kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon. A 684 új autót értékesítő Lexus ugyan 7,7%-al kevesebb autót adott el a kivonásokkal tisztított hazai újautó piacon mint 2019-ben, piaci részesedését azonban még így is 0,1 százalékponttal, 0,6%-ra tudta növelni.

Toyota RAV4
LEXUS LS500

A teljes, még a később kivonásra kerülő autókat is figyelembe vevő piacon a Toyota 14579 új autó értékesítésével, 9,7%-os piaci részesedéssel a harmadik helyen végzett a márkák rangsorában, a 700 darabot értékesítő Lexusszal együtt 15279 új autó eladásával még 2006-ban felállított történelmi rekordját is megdöntötte a két márka hazai értékesítéséért felelő Toyota Central Europe Kft.

Tekintettel azonban arra, hogy tavaly a hazánkban regisztrált autók mintegy 24%-a, azaz gyakorlatilag minden negyedik regisztrált új autó kivonásra került a forgalomból, érdemes megvizsgálni a valóban magyarországi forgalomban maradó autók számát mutató kivonásokkal tisztított újautó piacot is, ahol még ennél is jobban remekelt a Toyota: a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modelljeiről ismert japán autómárka 14008 új autó értékesítésével, 12,3%-os piaci részesedést elérvel végzett az első helyen, magyarországi történetében először, úgy, hogy januárban megszerzett vezető pozícióját mindvégig megtartotta.

Toyota
Toyota Gr Yaris

Ha külön-külön vizsgáljuk a személyautó és a kishaszongépjármű piacot, akkor előbbin a Toyota 12259 új autó értékesítésével zárt az első helyen, míg utóbbin 1749 új autó értékesítésével a harmadik helyen végzett. A Lexus értékesítései ugyan 7,7%-al mérséklődtek a kivonásokkal tisztított újautó piacon, ám még így is jóval a piaci átlag felett teljesített, így piaci részesedését 0,6%-ra tudta növelni, a prémium piacon pedig 5,1%-os részesedést szerzett és ezzel megőrizte ötödik helyét.

A Toyota modellek egyébiránt szegmens szinten is remekeltek: a Hilux 38,5%-os, a Yaris 25,1%-os, a Corolla 24,5%-os míg a RAV4 21,9%-os szegmensrészesedéssel végzett kategóriája legkedveltebb autójaként, az Aygo 21,5%-os, a Proace Verso 17,3%-os, a Proace City Verso 16,8%-os, a C-HR 12,4%-os részesedéssel lett szegmense második legnépszerűbb modellje, a Land Cruiser pedig 15,2%-os részesedéssel végzett a harmadik helyen kategóriájában. A Toyota tehát 2020-ban gyakorlatilag mindent vitt Magyarországon, és minden esély meg van arra, hogy 2021 legalább ennyire sikeres legyen a márka számára.

Toyota PROACE CITY
Toyota

„Hatalmas elismerés számunkra, hogy vásárlóink a koronavírus sújtotta tavalyi évben is kitüntettek bennünket bizalmukkal, amelynek köszönhetően 2020 a Toyota magyarországi történetének eddigi legszebb eredményét hozta: a kivonásokkal tisztított hazai újautó piacon piacvezető helyet szereztünk, amiért őszinte köszönettel tartozunk. Köszönet és elismerés illeti ugyanakkor a regionális központunkban dolgozó kollégáinkat és magyarországi márkakereskedői hálózatunkat is, akik minden korábbinál nehezebb körülmények között bizonyították ügyfeleink legmagasabb kiszolgálása iránti elkötelezettségüket.” – fogalmaz László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója.

„A 2020-as magyarországi történelmi rekord eléréséhez természetesen legalább ilyen mértékben járult hozzá az a modellinvázó is, amely a 2021-es évben tovább folytatódik. A tavaly tavasszal megérkezett vadonatúj Proace City és Proace City Verso, amely ősszel a vadonatúj Yaris, GR Yaris, és RAV4 Plug-in Hybrid követett, év végén pedig debütált új Hilux ás új Land Cruiser, amelyekhez már 2021 elején csatlakozik majd a vadonatúj Highlander és Mirai de jövőre érkezik a vadonatúj Yaris Cross is, hogy csak néhány kerüljön megemlítésre a soron következő újdonságok közül.

Természetesen a tavaly a vadonatúj LC Convertible és az új LS modellekkel bemutatkozó Lexus háza táján is várhatóak majd újdonságok, amelyek közül egyről, az akkumulátoros elektromos UX-ről már le is rántottuk a leplet, de hamarosan további fontos új modellek érkezéséről számolhatunk majd be. Minden adott tehát ahhoz, hogy 2020-hoz hasonlóan 2021 is a Toyota és a Lexus éve legyen, különösen ha, ahogyan azt mindannyian reméljük a koronavírus helyzet csillapodásával életünk mihamarabb visszatérhet a megszokott kerékvágásba.” – teszi hozzá László Richárd.

Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota HIGLANDER
Toyota Mirai
Toyota Yaris Cross

Tudjon meg többet

Toyota városi autók Toyota városi autók Hasonlítsa össze funkcióikat, teljesítményüket és felszereltségüket! 34 magyar olimpikon tokiói felkészülését támogatja a Toyota 34 magyar olimpikon tokiói felkészülését támogatja a Toyota Tudjon meg többet Toyota GR SPORT modellek Toyota GR SPORT modellek Fedezze fel a vezetés örömét a GR SPORT modellekkel! Tekintse meg a Toyota nagy teljesítményű GR modelljei által inspirált, egyedi Gazoo Racing színekben elérhető típusaink kínálatát. Idéntől hibridek is készülnek a Toyota Kolin-i üzemben Idéntől hibridek is készülnek a Toyota Kolin-i üzemben Tudjon meg többet