2022 tavaszán megkezdődhetnek

a Toyota hidrogén üzemanyagcellás teherautójának közúti tesztjei

2020-09-19

A világ legzöldebb autógyártója, a részben- vagy teljesen elektromos meghajtások területén vezető fejlesztőnek számító Toyota melléktermékként tiszta vizet kibocsátó, zéró emissziós hidrogén üzemanyagcellás elektromos kínálatában a személyautó (Mirai), a busz (Sora), a targonca, és a kis/közepes méretű teherautó mellé hamarosan a nehéz teherautók is megérkezhetnek. Mindez hatalmas potenciált rejt magában a teherszállítás jelentette CO2 drasztikus mérséklése tekintetében.

Japán vezető italgyártója és három nagy logisztikai vállalata, az Asahi Group, a Seino Transportation, a NEXT Logistics Japan, és a Yamato Transport hidrogén üzemanyagcellás elektromos nehéz teherautók közúti teszteléséről állapodott meg, a Toyotával, és leányvállalatával, a Hinoval, felgyorsítandó az üzemanyagcellás teherjárművek bevezetését, ezzel is támogatva a fenntartható társadalom fejlődősét. A közúti próbák 2022 tavaszán indulnak. A közúti szállítójárművektől származó széndioxid-kibocsátás közel 70 százalékáért a nehéz teherautók tehetők felelőssé Japánban.

A Toyota és Hino közös fejlesztésű üzemanyagcellás-elektromos teherautóinak közúti próbái az Asahi Group, az NLJ, a Seino Transportation, a Yamato Transport, és a Toyota saját flottáiban zajlanak majd. A hosszú távú fuvarozásban használt üzemanyagcellás nehéz teherautók esetén különösen fontos a megfelelő hatótáv és teherbírás, ám emellett a gyors üzemanyag-feltöltés is nagy jelentőséggel bír. A kutatások alapján úgy tűnik, a nagy energiasűrűségű sűrített hidrogénnel üzemeltetett (és így elektromos áramot termelő) üzemanyagcellák megfelelnek ezeknek az igényeknek és elvárásoknak.

A ma még fejlesztés alatt álló ilyen hajtású nehéz teherautók elvárt hatótávolsága 600 km – vagyis a cél az, hogy a környezetvédelmi eredmények mellett a járművek megfelelő teljesítménnyel és hatótávval is bírjanak, ugyanakkor mindennapi használatuk se jelentsen kompromisszumot. A tesztekben résztvevő vállalatok mindegyikénél fontos cél a környezeti terhelések jelentős csökkentése, és ennek elérése érdekében komoly erőfeszítéseket tettek már eddig is (az energiafogyasztás csökkentése, a logisztikai rendszer környezeti hatásainak minimalizálása). Az üzemanyagcellás teherautók próbaüzeme szintén e folyamatok része.

Műszaki adatok
Jármű Alapmodell Hino Profia FR1AWHG

Hossz / szélesség / magasság 11.990 / 2.490 / 3.780 mm

Össztömeg 25 t
Üzemanyagcella Név és típus Toyota üzemanyagcella (Polimer elektrolitos szerkezet)
Motor Típus Váltóáramú szinkronmotor
Nagy nyomású hidrogéntartály Nagy kapacitású 70 MPa nyomású Nagy kapacitású 70 MPa nyomású
Akkumulátor Típus Lítiumion
Hatótáv (tervezett) Kb. 600 km (vegyesen, városi és országúti üzemben, a Toyota és a Hino saját mérései alapján) Kb. 600 km (vegyesen, városi és országúti üzemben, a Toyota és a Hino saját mérései alapján)

Tudjon meg többet

Toyota Startup Díj Toyota Startup Díj Tudjon meg többet Bemutatkozik a Toyota robotja, a Kirobo Mini Bemutatkozik a Toyota robotja, a Kirobo Mini Íme a Kirobo Mini, ez a 10 centiméter magas kommunikációs segítőtárs. A robot beszél az emberekkel (sőt még gesztikulál is), és reagál az érzelmeikre Guinness rekord: 1360 km emmissziómentes kilométert tett meg egyetlen tankkal a Toyota Mirai Guinness rekord: 1360 km emmissziómentes kilométert tett meg egyetlen tankkal a Toyota Mirai Tudjon meg többet! Az utolsó pillanatig küzd egymással a két Toyota pilóta a Rally Világbajnokságban Az utolsó pillanatig küzd egymással a két Toyota pilóta a Rally Világbajnokságban Tudjon meg többet!