
A Toyota Gazoo Racing újra az 1000 lóerős TS050 Hybrid géppel versenyez majd, amely a tavalyi kilenc futamból ötöt megnyert. A környezetbarát hibrid elektromos technológia fejlesztése továbbra is fontos eleme marad a Toyota versenyprogramjának, hiszen a márka arra törekszik, hogy a motorsportot is bevonja az egyre jobb közúti autók alkotásának folyamatába. A két TS050 Hybrid versenygép végleges nevezési listája alapján a 7. rajtszámú autót most is Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López vezeti. A 8. rajtszámú TS050 Hybrid pilótái Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima lesznek, akikhez idén a Formula 1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso is csatlakozik.
A 36 éves Fernando májusban, a Spa-Francorchamps pályán debütál majd az LMP1-ben, és a 2018-2019-es szezon minden futamán pályára lép, amelyek nem ütköznek Formula 1-es kötelességeivel. Anthony Davidson, aki öt futamot nyert 2017-ben Sébastien és Kazuki oldalán, továbbra is a csapat fontos tagja marad, és a világbajnokságban szerzett gazdag tapasztalatait új szerepkörében, tartalék és fejlesztési pilótaként hasznosítja majd. A Le Mans kétszeres bajnoka, Alex Wurz a csapat tanácsadójaként és nagyköveteként folytatja munkáját.

„Már nagyon várom, hogy lássam, milyen eredményt ér el a TOYOTA GAZOO Racing, amikor pilótáink és csapatunk minden tagja felhasználja azt a tapasztalatot, amit eddig szereztek a hosszútávú versenyzés világában, és mindez Fernando tudásával is kiegészül majd. Ez a lehetőség az egész csapatot izgalomban tartja. A WEC versenysorozat – és persze a kemény Le Mans 24 órás futam – során a TOYOTA GAZOO Racing mindent megtesz majd, hogy Fernandoval megerősödve a lehető legtöbb pontot gyűjtse be a bajnokságban.”– fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke.

Fernando Alonso is megszólalt a számára új versenysorozatban való részvétele kapcsán:
„Izgatott vagyok, hiszen életemben először állhatok rajthoz a Le Mans 24 órás futamon. Ezt a versenyt már régóta figyelemmel követem, és mindig is arra vágytam, hogy egyszer én is részt vehessek rajta. A hosszútávú versenyek nagyon különböznek attól, amit eddig csináltam, és ez érdekes kihívást jelent. Már nagyon várom, hogy együtt dolgozhassak Sébastiennel és Kazukival, és hogy tanulhassak tőlük, hiszen mindketten nagyon tapasztalt hosszútávú versenyzők. Az idei év a tanulásról szól számomra, de készen állok a kihívásra, és már alig várom a rajtot!”.

A PILÓTÁK | |
Mike Conway | |
Születési hely, idő | Nagy-Britannia, Sevenoaks, 1983. aug. 19. |
Első Le Mans futam | 2013 |
Le Mans startok | 4 |
Legjobb eredmény Le Mans-ban | 2. helyezés (2016) |
WEC startok | 37 |
WEC győzelmek | 2 |
Legjobb WEC szezon | 2016 (3. helyezés) |
Kamui Kobayashi | |
Születési hely, idő | Japán, Hyogo, 1986. szept. 13. |
Első Le Mans futam | 2013 |
Le Mans startok | 3 |
Legjobb eredmény Le Mans-ban | 2. helyezés (2016) |
WEC startok | 26 |
WEC győzelmek | 1 |
Legjobb WEC szezon | 2016 (3. helyezés) |
José María López | |
Születési hely, idő | Argentina, Río Tercero, 1983. ápr. 26. |
Első Le Mans futam | 2017 |
Le Mans startok | 1 |
Legjobb eredmény Le Mans-ban | n/d |
WEC startok | 8 |
WEC győzelmek | 0 |
Legjobb WEC szezon | 2017 (6. helyezés) |
Sébastien Buemi | |
Születési hely, idő | Svájc, Aigle, 1988. okt. 31. |
Első Le Mans futam | 2012 |
Le Mans startok | 6 |
Legjobb eredmény Le Mans-ban | 2. helyezés (2013) |
Le Mans startok | 43 |
WEC győzelmek | 10 |
Legjobb WEC szezon | 2014 (1. helyezés) |
Kazuki Nakajima | |
Születési hely, idő | Japán, Okazaki, 1985. jan. 11. |
Első Le Mans futam | 2012 |
Le Mans startok | 6 |
Legjobb eredmény Le Mans-ban | 4. helyezés (2013) |
WEC startok | 37 |
WEC győzelmek | 7 |
Legjobb WEC szezon | 2017 (2. helyezés) |
Fernando Alonso | |
Születési hely, idő | Spanyolország, Ovideo, 1981. július 29. |
Első Le Mans futam | 2018 |
Le Mans startok | 0 |
Legjobb eredmény Le Mans-ban | n/a |
WEC startok | 0 |
WEC győzelmek | 0 |
Legjobb WEC szezon | n/a |
A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta a TOYOTA autói összesen 19 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban. 2012-ben a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hibrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt.
A multinacionális csapatban a Toyota számos motorsport- és hibrid-szakértője dolgozik, akik az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA szerzett már gyártói és egyéni világbajnoki címet, és 48 WEC-futamon indult, ahol 14 pole pozíciót és 16 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 41 alkalommal állhattak fel a dobogóra.