MR2

A Toyota sportkocsik története (6. rész)

Az 1984-ben megjelent MR2 valójában egy 1976-os projekt továbbgondolásából született, aminek eredeti célja egy élvezetes és kis fogyasztású - vagyis a régi Sports 800-hoz hasonló - autó megalkotása volt. Az évek során azonban a kezdeti elképzelés egy sportkocsivá fejlődött; így született meg a ‘Midship Runabout 2-seater’, ami hamarosan csatlakozott nagyobb testvéreihez, a Celicához és a Suprához.

Kompakt örömforrás - egy új generációnak

Kompakt és praktikus karosszériájával, fürgeségével és dinamikus motorjával - nem beszélve arról, hogy a targatető révén a vezető szinte eggyé válhatott környezetével - az MR2 igazi örömautó volt. A motor középen kapott helyet, így az MR2 lett Japán első sorozatgyártású középmotoros autója, amivel kivívta a helyi autós magazinok egyöntetű elismerését - így nem csoda, hogy ez az apró Toyota kapta meg az 1984-85-ös Év Japán Autója címet.

/
/
/
/

Jó öt évvel később jelent meg a modell második generációja, megtartva elődje középmotoros konstrukcióját és élvezetes menettulajdonságait, ám ezt az autót a Toyota már magasabbra pozícionálta. Az MR2 nagyobb lett, karosszériája egzotikusabb volt, kifinomult utasterét minőségi anyagokból alakították ki, és kényelmesebb volt vezetni, ezért az új modell még népszerűbbé vált a vásárlók közt. Mindez szilárdan megalapozta a következő tíz év sikerét.

Bár a harmadik és egyben utolsó modellgeneráció ugyanazt a nevet viselte (csak Japánban forgalmazták MR-S néven), mégis egyértelmű volt, hogy a koncepció megint nagyot változott. A nagyméretű karosszéria és a felnőttes megjelenés a múlté lett, és az új modell kisebb, könnyebb és olcsóbb nyitott tetős roadsterként született újjá. Az új MR2-ben minden megvolt ahhoz, amit a vevők az új évszázad letisztult, dinamikus sportkocsijától elvártak.

A Celicához hasonlóan az MR2 is megszenvedte a sportkocsi-piacok globális gyengülését, így 2007-ben véget ért az autó gyártása. Két évtizednyi siker és három modellgeneráció azonban elég volt ahhoz, hogy az MR2 felejthetetlen emlékeket hagyjon maga után.

Folytassa az utazást!

Tudjon meg többet a Toyota hagyományairól!

A marokkói diadal kiváló főpróbát jelent a Toyota Dakar csapata számára A marokkói diadal kiváló főpróbát jelent a Toyota Dakar csapata számára Tudjon meg többet! A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team immár a harmadik hazai győzelmét ünnepelhette a Finn Rallyn A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team immár a harmadik hazai győzelmét ünnepelhette a Finn Rallyn Tudjon meg többet! Az új Toyota RAV4 ADVENTURE Az új Toyota RAV4 ADVENTURE Tudjon meg többet! Molnár Andi Yaris Crossra vált Molnár Andi Yaris Crossra vált Tudjon meg többet
GT86
A Toyota sportkocsik története (7. rész)