Gőzerővel készült a korzikai megmérettetésre

a Toyota WRC csapata

2017-04-26

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team és pilótái, Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen Korzika szigetére vették az irányt, hogy április 6. és 9. között rajthoz álljanak a FIA Rally Világbajnokság negyedik futamán.

A klasszikusnak számító Tour de Corse a WRC francia futama, és egyben a szezon első, aszfalton megrendezett versenye, hiszen ezt megelőzően a mezőny Monte-Carlo jeges útjain, Svédország mély haván és Mexikó murváján száguldott. A Toyota csapatának elsődleges feladata továbbra is a tanulás és a Yaris WRC fejlesztése – még annak ellenére is, hogy az évadot hihetetlenül eredményesen nyitották meg, és a csapat jelenleg a második helyen áll mind a gyártók, mind pedig a pilóták egyéni versenyében.

A Tour de Corse hat év kihagyás után 2015-ben tűnt fel újra a versenynaptárban, és mivel a futam híres a keskeny és kanyargós szakaszokról, méltán érdemelte ki a ‘Tízezer Kanyar Rally’ becenevet. A hegyi utakat az egyik oldalról sziklák, a másik oldalon pedig mély szakadékok szegélyezik, ráadásul az útfelület minősége folyton változik, így az autók könnyen kicsúszhatnak. A szemcsés aszfalt és a hosszú szakaszok miatt a gumik kopásával is fokozottan számolni kell.

Jari-Matti Latvala :: A Toyota WRC csapata:: TOYOTA GAZOO Racing
Jari-Matti Latvala :: A Toyota WRC csapata :: TOYOTA GAZOO Racing
A rally szakaszai


A rally bázisa Bastia, de a mezőny a sziget fővárosából, Ajaccioból rajtolt el április 7-én, és az autók még aznap két, egyenként mintegy 30 kilométeres szakaszt teljesítettek – méghozzá duplán. A nap közepén nincs átfogó szerviz, csak az abroncsok cseréjére volt lehetőség. Szombaton újabb két szakasz várt a mezőnyre Bastiától északra; a táv összesen 131,96 kilométer volt. Vasárnap egy 10,42 kilométeres Power Stage szakasszal folytatódott a rally Porto Vecchio közelében, miután az autók teljesítették a futam leghosszabb távját, az Antisanti és Poggio di Nazza közt kijelölt 53,78 kilométeres szakaszt.

Latvala 2015-ben nyert már a Tour de Corse futamon, ahogy Franciaországban is (akkor éppen Elzászban) az előző szezonban. Hänninen eddig egyszer állt rajthoz Korzikán (2008-ban), és akkor nyert is a sorozatgyártású autók osztályában. A rally rajtja előtt mindkét pilóta két napon át gyakorolt Korzikán, olyan utakon, amelyek nagyon hasonlóak voltak a futamra kijelölt útszakaszokhoz.

Jari-Matti Latvala :: A Toyota WRC csapata :: TOYOTA GAZOO Racing
Jari-Matti Latvala :: A Toyota WRC csapata :: TOYOTA GAZOO Racing

“Nagyon jól sikerültek a tesztjeink, sok új elemet építettünk be az autóba, és elmondhatjuk, hogy aszfalton ígéretesnek tűnik a teljesítményünk. Reméljük, hogy az autó eredményesnek bizonyul majd, de a célunk természetesen nem változott: csak tapasztalatokat gyűjtünk, és tanulni akarunk. Az előttünk álló futammal kapcsolatban sok pozitív dolgot látok: először is Jari-Matti imádja ezt a futamot, és nagyon jó passzban van [….] A másik jó dolog, hogy Juho mostanra teljesen felépült a betegségéből – bár tegyük hozzá, hogy Mexikóban úgy is végigcsinálta a rallyt, hogy nem volt igazán jól, sőt még néhány pontot is szerzett.”

Tommi Mäkinen - csapatfőnök

“Számomra Korzika különleges helyszínnek számít; sokat jelentett nekem, hogy sikerült itt győznöm, mert egy finn versenyzőnek mindig eszébe jut Henri Toivonen 1986-os balesete. De most más a helyzet, hiszen a rally mára sokkal biztonságosabb lett. Az elmúlt két napban nagyon jól sikerültek itt a tesztjeink [...] Persze a vetélytársaink is nagyon erősek lesznek – ezt már volt alkalmunk megtapasztalni –, szóval semmit sem vehetünk készpénznek. De a legfontosabb, hogy az elsődleges feladatunkra koncentráljunk, és minden futamon egy lépéssel továbbfejlesszük az autót. Eddig ez sikerült is, így hát boldog vagyok.”

Jari-Matti Latvala - a 10. rajtszámú autó pilótája

“Már sokkal jobban vagyok, és nagyon készülök a korzikai futamra; jó lesz újra aszfalton versenyezni. Még csak egyszer indultam ezen a rallyn, és az is elég régen volt, bár tavaly azért már felderítettem a terepet. Szerencsére Jari-Mattinak volt tapasztalata az autók itteni beállításáról, és a javaslatai remekül be is váltak. […] Mexikóban bebizonyosodott, hogy ha az ember kitartó, még akkor is jó eredményt érhet el, ha a körülmények ellene dolgoznak, és kicsit a Toyota filozófiája is ilyen erre az évre: egyfolytában azon vagyunk, hogy egyre jobbá és jobbá tegyük az autót.”

Juho Hänninen - a 11. rajtszámú autó pilótája.

A Toyota WRC csapata :: TOYOTA GAZOO Racing
Statisztika (Tour de Corse):


Év

Jari-Matti Latvala

Juho Hänninen

2016

4

-

2015

1

-

2009 és 2014 között a Tour de Corse nem szerepelt a WRC programjában

2008

4

24

2007

4

-

2006

DNF

-

A 2017-es FIA Rally Világbajnokság állása három futam után:


1

Sebastien Ogier

66

2

Jari-Matti Latvala

58

3

Ott Tanak

48

4

Dani Sordo

30

5

Thierry Neuville

28

6

Kris Meeke

27

7

Craig Breen

20

8

Elfyn Evans

20

9

Hayden Paddon

17

10

Stephane Lefebvre

10

11

Juho Hänninen

9

A 2017-es FIA Rally Világbajnokság gyártói tabellájának állása három futam után:


1

M-Sport World Rally Team

103

2

TOYOTA GAZOO Racing WRT

67

3

Hyundai Motorsport

65

4

Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team

55

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT