A Toyota motorsport hitvallásának gyakorlati megtestesülése

GAZOO Racing

2017-03-22

A Toyota 2015-ben a TOYOTA GAZOO Racing csapatban egyesítette motorsport-tevékenységeit, és az autóversenyzésben szerzett tapasztalatokat azóta is arra használja fel, hogy egyre jobb és jobb autókat alkosson.

„A motorsport nem csupán egy szórakozás, hanem létfontosságú a japán autóipar fejlődése szempontjából. Ahogyan az atléták összemérik az erejüket az Olimpián, úgy az autógyárak is a versenyek révén növelhetik autóik teljesítményét, itt merészkedhetnek el a határokig, itt bizonyíthatják egyértelműen fölényüket, és itt fedezhetnek fel új módszereket az autók technológiájának továbbfejlesztésére.”

Kiichiro Toyoda (a világ vezető autógyártójának alapítója 1952-ben)

A TOYOTA GAZOO Racing tevékenysége – amelynek fontos része a motorsport – három fő területet ölel fel: a közúti autók tökéletesítését, a vállalat emberi erőforrásainak fejlesztését és a vezetés izgalmának megosztását a vásárlókkal és a márka rajongóival. Azzal, hogy a vállalat részt vesz a legkeményebb versenysorozatokon, például a FIA Rally Világbajnokságon (WRC) és a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC), a Toyota szélsőséges körülmények közt is próbára teszi járműveit, hogy a tapasztalatokból okulva egyre jobb autókat építhessen. Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat a Dakaron versenyez.

TOYOTA GAZOO Racing  :: Rally Világbajnokság
A nagy visszatérés a Rally Világbajnokságba (WRC)


Versenypályák aszfaltcsíkjai, rallyszakaszok murvás útjai… A világon számtalan különféle autóverseny létezik, de mindegyik ugyanarról szól: a rajongók izgalmáról, a sebesség bizsergető érzéséről, a kipufogók lelkesítő szimfóniájáról és a pilóták merészségéről. Rallyautókat építeni jóval több, mint pusztán elméleti feladat. Olyan járművet kell építeni, amivel bármilyen úton, a világ bármelyik pontján csúcsteljesítménnyel lehet autózni – ez pedig nem megy saját tapasztalat és komoly tudás nélkül.

Ezért 2017-ben tizenhét, alkotással eltöltött év után a TOYOTA GAZOO Racing újra színre lép a népszerű Rally Világbajnokságon (WRC). A négyszeres FIA WRC világbajnok, Tommi Mäkinen irányítja a csapatot, amelynek pilótái a világ egyik leggyorsabb rallyversenyzője, Jari-Matti Latvala (10. rajtszámú autó) és a tapasztalt Juho Hänninen (11. rajtszám). A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (WRT) tehát bőségesen fel van vértezve mindazzal a tudással, ami ahhoz kell, hogy helyt álljon ebben az izgalmas versenysorozatban.

Az elmúlt több mint egy évben a csapat órák ezreit töltötte a műhelyben és az európai tesztprogramokon. Mindez egyetlen célt szolgált: hogy felkészüljenek a Monte-Carlo Rally startjára. A Toyota korábban már komoly sikereket aratott a Rally Világbajnokságon, most pedig a Yaris WRC projekt nyit új fejezetet a vállalat hosszú és eredményes motorsport-történetében.

Ahogy a vállalat elkötelezetten dolgozik azon, hogy a versenytapasztalatok révén egyre jobb és jobb autókat alkosson, úgy a 2017-es szezonban a TOYOTA GAZOO Racing WRT csapat tagjai számára is az autó fejlesztése és a tanulás a legfontosabb, nem pedig a látványos, gyors eredmények felmutatása. Ennek ellenére a csapat visszatérése a WRC sorozatba mégis olyan eredménnyel kezdődött, ami messze felülmúlta a várakozásokat. Jari-Matti Latvala és navigátora, Miika Anttilla másodikként értek célba a Monte-Carlo Rallyn, Juho Hänninen és Kaj Lindström párosa pedig a 16. helyezést szerezte meg, értékes pontokat szerezve az utolsó nap Power Stage szakaszán.

A Toyota motorsport hitvallásának megtestesülése


A Svéd Rallyn még ennél is jobb eredmény született, hiszen Latvala megszerezte a TOYOTA GAZOO Racing WRT első rally-győzelmét, Hänninen pedig a gyártó pontszámait gyarapította, így a csapat most a második helyen áll a gyártók versenyében.

Győzelemre törve a Le Mans 24 órás versenyen


A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) kemény 2016-os évada után a TOYOTA GAZOO Racing kilenc futamon hét dobogós helyezést és 229 pontot szerzett, és a TS050 HYBRID a harmadik helyen végzett a gyártók világbajnoki tabelláján. Idén a csapat még nagyobb erőbedobással készül az új évadra, és készen áll, hogy az élvonalban küzdjön.

A bajnoki cím és a Le Mans 24 órás futam esélyeinek javítására a csapat három TS050 HYBRID versenyautóval áll rajthoz a Spa-Francorchamps 6 órás és a Le Mans 24 órás versenyeken. A 7. rajtszámú autót a WEC futamgyőztes Mike Conway vezeti Kamui Kobayashival és José María Lópezzel. A 33 éves José Maria korábban sikeres GP2-versenyző volt, az elmúlt három évben pedig a WTCC túraautó világbajnokságon szerepelt, ahol bajnoki címet is szerzett.

A 2014-es szezon egyéni világbajnoki címét megszerző Sébastien Buemi és Anthony Davidson idén újra Kazuki Nakajimával közösen vezetik a 8. rajtszámú autót az évad minden futamán. Nakajima az egyetlen japán versenyző, aki pole position-t szerzett Le Mans-ban. Stéphane Sarrazin már kétszer is a dobogó második fokán állhatott Le Mans-ban a Toyota pilótájaként. Most ő vezeti a harmadik, 9. rajtszámú autót, csapattársainak nevét pedig még márciusban jelenti be a TOYOTA GAZOO Racing. A hónap más szempontból is tartogat még izgalmas meglepetéseket, hiszen a csapat március 31-én Monzában tartja WEC sajtótájékoztatóját, ahol a megújult TS050 HYBRID versenyautó is bemutatkozik.

TOYOTA GAZOO Racing  :: Rally Világbajnokság
A Dakar jól pédázza Toyoták megbízhatóságát és keménységét


A TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapat padlógázzal rajtolt a legendás verseny 2017-es szezonjában. A katari pilóta, Nasser Al-Attiyah és francia navigátora, Mathieu Baumel fölényesen győztek a rövid nyitó szakaszon, Giniel De Villiers és Dirk Von Zitzewitz pedig az ötödik legjobb időt futották az első szakaszon.

A második szakasz is látványos eredményt hozott, hiszen Al-Attiyah és Baumel hosszú időn át az élen autóztak, végül pedig a második legjobb időeredménnyel zárták a napot. De Villiers és Von Zitzewitz végig megőrizték pozíciójukat, és remek teljesítményt hoztak ki a Toyota Hiluxból. Sajnos a harmadik szakasz súlyos csalódást tartogatott a csapat számára.

Al-Attiyah és Baumel magabiztosan kezdték a napot, és jó iramot diktálva autóztak a hosszú és trükkös útvonalon. Már úgy tűnt, hogy megszerzik a Toyota második szakaszgyőzelmét a 2017-es Dakaron, de a katari pilóta a szakasz vége felé kisodródott; az út mentén húzódó árokban leszakadt az autó jobb hátsó kereke, és súlyosan megsérült a futómű.

Al-Attiyah és Baumel tehát kiesett a versenyből, így minden tekintet De Villiersre és Von Zitzewitzre szegeződött. Csakhogy a harmadik szakasz számukra sem bizonyult szerencsésnek, mert gondjuk akadt az üzemanyag nyomásával. Ez erősen visszavetette őket, és ettől kezdve keményen kellett küzdeniük a versenyben maradásért, és az összetettben végül az ötödik helyezést szerezték meg a 2017-es Dakaron. Bár a TOYOTA GAZOO Racing South Africa csapatnak nem sikerült elérnie kitűzött célját, mégis büszkék lehetnek a világ legkeményebb rallyján felmutatott teljesítményükre

A versenyen három Hilux is az első tízben végzett (P4: Roma/Haro Bravo, P5: De Villiers/Von Zitzewitz, P9: Rautenbach/Howie), és 25 másik Toyota is célba ért. Mi sem bizonyítja jobban a Toyoták keménységét és megbízhatóságát, mint az a tény, hogy a versenytávot sikeresen teljesítő autók közel fele a márka modelljei közül került ki.

Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.