A TOYOTA GAZOO Racing

A Hosszútávú Világbajnokságon

A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), és ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta a Toyota autói összesen 19 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016).

2012-ben a Toyota visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt.

TOYOTA Racing TS040 HYBRID
Új korszak a motorsportban


Nagy dolog volt visszatérni abba a bajnokságba, amibe a legendás Le Mans futam is beletartozott, de még nagyobb kihívás volt olyan autót építeni, ami meggyőzően mutatta be hibrid technológiánk lehetőségeit – így aztán a WEC tényleg izgalmas versenyhelyszínnek bizonyult.

A 2012-es és 2013-as szezonokban – immár a TOYOTA Racing színeiben – az új TS030 HYBRID benzinmotoros hibrid technológiája lenyűgözte a rajongókat. A fékezéskor keletkező energiát egy szuperkondenzátorban tároló, majd 300 lóerőnyi elektromos rásegítésként ráadó rendszer segítségével az autó erőteljesebben tudott kigyorsítani a kanyarokból.

A TMG két szélcsatornájának segítségével a TS030 HYBRID versenyautót úgy terveztük meg, hogy aerodinamikai szempontból minden felülete optimális legyen. Az év során a legkülönfélébb versenypályákon szereplő autónak megbízhatóan kell működnie akár 330 km/óra sebességnél is – mint a Le Mans-i pályán –, vagy alig 100 km/órával haladva, mint az interlagosi kanyarokban, ahol a tapadás kulcsfontosságú tényező.

TOYOTA Racing TS040 HYBRID
TOYOTA Racing TS040 HYBRID
TOYOTA Racing TS040 HYBRID


Két sikeres WEC-idényünkben összesen öt futamgyőzelmet arattunk, hatszor indultunk a pole pozícióból, és négyszer futottuk meg a leggyorsabb köridőt – így hát önbizalommal telve vágtunk neki a 2014-es versenyévnek is új gépünkkel: a TS040 HYBRID-del.

Az impozáns versenyautó a 480 lóerős hibrid összkerékhajtást a legfejlettebb technológiájú, 520 lóerős, 3,7 literes benzinmotorral ötvözi, így a TS040 HYBRID pilótái immár 1000 lóerőnyi összteljesítmény felett rendelkeznek.

Azzal, hogy győzelmet arattunk a 2014 FIA WEC idény első két fordulójában, a TOYOTA Racing rajongói számára a lehető legszebben nyitottuk meg a szezont. A TOYOTA Racing csapata magabiztosan készül a versenynaptárban soron következő legendás Le Mans-i 24 órás versenyre.

A lelkesítő kezdet után a 2015-ös év a vártnál küzdelmesebbnek bizonyult a Toyota Racing Team utódja, a Toyota Gazoo Racing számára. A rivális gyártók igencsak ráerősítettek (a Porsche és az Audi hatalmas erőbedobással fejlesztett a tél során), így a világbajnoki szezont két, kemény küzdelemben megszerzett dobogós eredménnyel és a gyártók tabelláján elért harmadik helyezéssel zárta a Toyota.

Az egyéni bajnokságban az 1-es rajtszámú autóval versenyző Buemi és Davidson, valamint a 2-es rajtszámú géppel versenyző Wurz, Conway és Sarrazin pontosan ugyanannyi pontot szereztek, de mivel az 1-es autó legénysége többször zárta a futamokat a negyedik helyen, ők szerezték meg az ötödik helyezést egyéni összesítettben. Az 1-es rajtszámú autó harmadik pilótája, Nakajima a lista hetedik helyén végzett, mivel egy sérülés miatt kihagyta a Spa-ban megrendezett futamot.

A 2015-ös évad azért is emlékezetes, mert ebben az évben lépett utoljára pályára a hihetetlenül sikeres TS040 HYBRID. Az autó két szezonon át versenyzett, 16 futamon vett részt, öt győzelmet aratott és 14 dobogós helyet szerzett. De elérkezett a megújulás ideje, hogy a márka újra az élvonalba kerüljön.

TOYOTA Racing TS040 HYBRID
Izgalmas, új kihívások


A vadonatúj TS050 HYBRID az az autó, amelynek azt a szerepet szánták, hogy újra az élbolyban versenyezzen. Ahhoz, hogy a gép az elvárt teljesítményt nyújtsa, a mérnökök tiszta lappal kezdték meg a tervezést, és teljesen új koncepció alapján alkották meg a gépet.

A TS050 HYBRID ékköve egy vadonatúj hajtáslánc, amelyben egy hatékony 2,4 literes, kettős turbótöltésű V6-os benzinmotor kapcsolódik a jóval erőteljesebb hibrid rendszerhez.

Akárcsak a Toyota közúti modelljeiben, az első és a hátsó elektromotor-generátorok itt is energiát termelnek a fékezés során, amit egy nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátor tárol, hogy a megfelelő pillanatban kiegészítse vele az autó teljesítményét. A TS050 HYBRID versenyautó fejlesztése során szerzett tudás a közúti modellek kutatás-fejlesztési folyamait is gazdagítja, hiszen a mérnökök értékes információkat szerezhettek arról, hogyan alkalmazható a hibrid technológia a nagy teljesítményű járművekben.

A szélcsatornában eltöltött több ezernyi munkaóra is meghozta a gyümölcsét: a versenyautó lenyűgözően újszerű karosszériájához sikerült egy új hűtési rendszert párosítani, amihez az kellett, hogy a TS050 HYBRID karosszériáját gyakorlatilag teljes egészében újratervezzék a szakemberek.

Izgalmas dolog, hogy csupán a WEC 2016-os évadának első futamán, a Silverstone 6 órás futamon derül ki, hogy a kemény munka milyen eredményt hoz.

Mindezek tudatában magabiztosan tekintünk a jövőbe, és alig várjuk már, hogy új fejezetet nyissunk abban a vastag könyvben, amely a Toyota motorsport-sikereiről szól…

Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

OK