A TOYOTA GAZOO Racing

A Hosszútávú Világbajnokságon

A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), és ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta a Toyota autói összesen 19 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és ötször végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016).

2012-ben a Toyota visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a Toyota Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a Toyota Motorsport GmbH munkája volt.

TOYOTA Racing TS040 HYBRID
Új korszak a motorsportban


Nagy dolog volt visszatérni abba a bajnokságba, amibe a legendás Le Mans futam is beletartozott, de még nagyobb kihívás volt olyan autót építeni, ami meggyőzően mutatta be hibrid technológiánk lehetőségeit – így aztán a WEC tényleg izgalmas versenyhelyszínnek bizonyult.

A 2012-es és 2013-as szezonokban – immár a TOYOTA Racing színeiben – az új TS030 HYBRID benzinmotoros hibrid technológiája lenyűgözte a rajongókat. A fékezéskor keletkező energiát egy szuperkondenzátorban tároló, majd 300 lóerőnyi elektromos rásegítésként ráadó rendszer segítségével az autó erőteljesebben tudott kigyorsítani a kanyarokból.

A TMG két szélcsatornájának segítségével a TS030 HYBRID versenyautót úgy terveztük meg, hogy aerodinamikai szempontból minden felülete optimális legyen. Az év során a legkülönfélébb versenypályákon szereplő autónak megbízhatóan kell működnie akár 330 km/óra sebességnél is – mint a Le Mans-i pályán –, vagy alig 100 km/órával haladva, mint az interlagosi kanyarokban, ahol a tapadás kulcsfontosságú tényező.

TOYOTA Racing TS040 HYBRID
TOYOTA Racing TS040 HYBRID
TOYOTA Racing TS040 HYBRID


Két sikeres WEC-idényünkben összesen öt futamgyőzelmet arattunk, hatszor indultunk a pole pozícióból, és négyszer futottuk meg a leggyorsabb köridőt – így hát önbizalommal telve vágtunk neki a 2014-es versenyévnek is új gépünkkel: a TS040 HYBRID-del.

Az impozáns versenyautó a 480 lóerős hibrid összkerékhajtást a legfejlettebb technológiájú, 520 lóerős, 3,7 literes benzinmotorral ötvözi, így a TS040 HYBRID pilótái immár 1000 lóerőnyi összteljesítmény felett rendelkeznek.

Azzal, hogy győzelmet arattunk a 2014 FIA WEC idény első két fordulójában, a TOYOTA Racing rajongói számára a lehető legszebben nyitottuk meg a szezont. A TOYOTA Racing csapata magabiztosan készül a versenynaptárban soron következő legendás Le Mans-i 24 órás versenyre.

A lelkesítő kezdet után a 2015-ös év a vártnál küzdelmesebbnek bizonyult a Toyota Racing Team utódja, a Toyota Gazoo Racing számára. A rivális gyártók igencsak ráerősítettek (a Porsche és az Audi hatalmas erőbedobással fejlesztett a tél során), így a világbajnoki szezont két, kemény küzdelemben megszerzett dobogós eredménnyel és a gyártók tabelláján elért harmadik helyezéssel zárta a Toyota.

Az egyéni bajnokságban az 1-es rajtszámú autóval versenyző Buemi és Davidson, valamint a 2-es rajtszámú géppel versenyző Wurz, Conway és Sarrazin pontosan ugyanannyi pontot szereztek, de mivel az 1-es autó legénysége többször zárta a futamokat a negyedik helyen, ők szerezték meg az ötödik helyezést egyéni összesítettben. Az 1-es rajtszámú autó harmadik pilótája, Nakajima a lista hetedik helyén végzett, mivel egy sérülés miatt kihagyta a Spa-ban megrendezett futamot.

A 2015-ös évad azért is emlékezetes, mert ebben az évben lépett utoljára pályára a hihetetlenül sikeres TS040 HYBRID. Az autó két szezonon át versenyzett, 16 futamon vett részt, öt győzelmet aratott és 14 dobogós helyet szerzett. De elérkezett a megújulás ideje, hogy a márka újra az élvonalba kerüljön.

TOYOTA Racing TS040 HYBRID
Izgalmas, új kihívások


A vadonatúj TS050 HYBRID az az autó, amelynek azt a szerepet szánták, hogy újra az élbolyban versenyezzen. Ahhoz, hogy a gép az elvárt teljesítményt nyújtsa, a mérnökök tiszta lappal kezdték meg a tervezést, és teljesen új koncepció alapján alkották meg a gépet.

A TS050 HYBRID ékköve egy vadonatúj hajtáslánc, amelyben egy hatékony 2,4 literes, kettős turbótöltésű V6-os benzinmotor kapcsolódik a jóval erőteljesebb hibrid rendszerhez.

Akárcsak a Toyota közúti modelljeiben, az első és a hátsó elektromotor-generátorok itt is energiát termelnek a fékezés során, amit egy nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátor tárol, hogy a megfelelő pillanatban kiegészítse vele az autó teljesítményét. A TS050 HYBRID versenyautó fejlesztése során szerzett tudás a közúti modellek kutatás-fejlesztési folyamait is gazdagítja, hiszen a mérnökök értékes információkat szerezhettek arról, hogyan alkalmazható a hibrid technológia a nagy teljesítményű járművekben.

A szélcsatornában eltöltött több ezernyi munkaóra is meghozta a gyümölcsét: a versenyautó lenyűgözően újszerű karosszériájához sikerült egy új hűtési rendszert párosítani, amihez az kellett, hogy a TS050 HYBRID karosszériáját gyakorlatilag teljes egészében újratervezzék a szakemberek.

Izgalmas dolog, hogy csupán a WEC 2016-os évadának első futamán, a Silverstone 6 órás futamon derül ki, hogy a kemény munka milyen eredményt hoz.

Mindezek tudatában magabiztosan tekintünk a jövőbe, és alig várjuk már, hogy új fejezetet nyissunk abban a vastag könyvben, amely a Toyota motorsport-sikereiről szól…

Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.