Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Hidrogéntöltő állomás, ami utat nyit a tisztább belga közlekedés felé

Jól haladnak Belgium első, még idén megnyíló hidrogéntöltő állomásának építési munkálatai.

2016. február 9.

Jól haladnak Belgium első, még idén megnyíló hidrogéntöltő állomásának építési munkálatai. A Toyota Motor Europe ingatlanán, Zaventemben épülő nyilvános hidrogénkút megnyitása egybeesik majd az üzemanyagcellás Toyota Mirai bemutatkozásával a 2016-os Brüsszeli Autókiállításon.

A Toyota már 2013-ban elkezdte tervezgetni, melyik európai országokban vezesse be elsőként a Toyota Mirai modellt, a világ első nagy sorozatban gyártott üzemanyagcellás szedánját. A Toyota Motor Europe jelenléte és a számos európai intézmény brüsszeli székhelye miatt a vállalat végül úgy döntött, hogy az Egyesült Királyság, Németország és Dánia mellett Belgium is helyet kap az első hidrogénautó-piacok közt.

Egy autónak persze üzemanyag is kell, Belgiumban pedig nem működött hidrogéntöltő állomás, ami komoly nehézséget jelenthetett volna. Ezért a világ legnagyobb ipari gázszolgáltatója, az Air Liquide vállalta, hogy felépít egy hidrogénkutat Belgiumban, hozzájárulva ezzel a SWARM projekt sikeréhez (bemutató projekt a kisméretű, négykerekű üzemanyagcellás személyszállító járművek alkalmazására a regionális és városi közlekedésben). A két nagyvállalat vezetőinek találkozóján kiderült, hogy a döntéshozók egyetértenek a legfontosabb kérdésekben, így megkezdődtek a tárgyalások egy hidrogéntöltő állomás építéséről Zaventemben, a Toyota Motor Europe kampuszán.

/
Nyílt kommunikáció

A Toyota és az Air Liquide már a munkálatok kezdetétől nyílt kommunikációt folytatott minden érintettel. Ennek keretében nyilvános találkozót szerveztek, amelyre meghívták az új töltőállomás közelében élő embereket és a körzetben működő cégeket. A találkozón bemutatták a hidrogén-technológiát, és a fórumon természetesen a biztonsággal kapcsolatos témák is szóba kerültek. A Toyota és az Air Liquide képviselői, a helyi önkormányzat, valamint a vészhelyzeti szolgálatok (tűzoltók, mentősök stb.) együtt válaszoltak a felmerülő kérdésekre.

Kiderült, hogy érdemes volt mélyrehatóan foglalkozni ezekkel kérdésekkel, mert amikor a terveket hivatalosan is közzétették, már senki sem emelt kifogást. A szükséges építési és környezetvédelmi engedélyeket 2015 júliusában kapta meg a projekt, és októberben már az alapkőletételre is sor kerülhetett (lásd előző posztunkat erről a témáról).

Személyzet nélkül, éjjel-nappal nyitva a hét minden napján

A hidrogénkút egy már létező töltőállomás mintájára készül, amit az Air Liquide Rotterdamban üzemeltet. A létesítmény 200 kilogrammnyi hidrogént tárol, és két töltőfej működik majd itt: egy 700 bar nyomású a személyautókhoz, és egy 350 baros az autóbuszok számára. A hidrogénkút 30-40 autó feltankolására lesz alkalmas, és a járművek feltöltése öt percnél is kevesebb időbe telik.

A hét minden napján, napi 24 órában működő állomás állandó vizuális- és audio-összeköttetésben áll majd az Air Liquide közeli irodájával Evere városában, ahonnan az autósok szükség esetén azonnali telefonos segítséget is kaphatnak.

Zöld hidrogén

A Zaventemben tankolt hidrogén az Air Liquide antwerpeni üzeméből származik. “Zöld hidrogénről” van szó, ami valójában melléktermékként keletkezik, amikor a sóból klórt állítanak elő. (“Barna hidrogénnek” azt nevezzük, amit földgázból készítenek, és előállítása közben elkerülhetetlen a CO₂-emisszió.)

A jelenlegi elképzelések szerint az állomást havonta töltik majd újra, ám ahogy növekszik az üzemanyagcellás járművek száma, úgy a feltöltés is egyre gyakoribb lesz. Az igazi fordulópontot az jelenti majd, amikor már a helyszínen is megoldhatóvá válik a hidrogén előállítása.

Egy európai hálózat része

A töltőállomás mindenki számára nyitva áll, ráadásul jól látható a Brüsszelt Leuvennel összekötő, nagy forgalmú N2-es útról is. Jelenleg a két legközelebbi hidrogénkút Hollandiában működik; az egyik 150 kilométerre, Rotterdamban, a másik pedig 160 kilométeres távolságban fekvő Helmondban.

A létesítmény egyébként nem sokáig lesz Belgium egyetlen nyilvános hidrogéntöltő állomása, mivel a flamand kormány határozatban döntött arról, hogy 2020-ig húsz hidrogénkút építését támogatja Flandriában – és az első már év végén meg is nyílik Antwerpenben. Vallónia is öt állomás nyitását tervezi 2020-ig, így Belgiumban néhány éven belül remek hidrogénkút-hálózat működik majd, ami a már meglévő – és egyre bővülő – európai hidrogén-infrasruktúra szerves része lesz. Ez a töltőállomás-hálózat pedig nem csupán a Toyota Mirai értékesítését segíti majd, hanem más autógyártókat is arra ösztönöz, hogy kifejlesszék és piacra dobják saját üzemanyagcellás autóikat.

Vive la révolution !

Az üzenet egyértelmű. A hidrogén biztonságos, gazdaságos és környezetbarát üzemanyag. Már kezdenek megjelenni a piacon az üzemanyagcellás járművek. Az ehhez szükséges infrastruktúra kiépítése folyamatban van.

Röviden: megkezdődött a Hidrogén Forradalma, és a Toyota büszkén áll a mozgalom élére!

/
E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT