Akciók
Tesztvezetés
Márkakereskedő keresése
Állítsa össze a saját autóját!

Hidrogéntöltő állomás, ami utat nyit a tisztább belga közlekedés felé

Jól haladnak Belgium első, még idén megnyíló hidrogéntöltő állomásának építési munkálatai.

2016. február 9.

Jól haladnak Belgium első, még idén megnyíló hidrogéntöltő állomásának építési munkálatai. A Toyota Motor Europe ingatlanán, Zaventemben épülő nyilvános hidrogénkút megnyitása egybeesik majd az üzemanyagcellás Toyota Mirai bemutatkozásával a 2016-os Brüsszeli Autókiállításon.

A Toyota már 2013-ban elkezdte tervezgetni, melyik európai országokban vezesse be elsőként a Toyota Mirai modellt, a világ első nagy sorozatban gyártott üzemanyagcellás szedánját. A Toyota Motor Europe jelenléte és a számos európai intézmény brüsszeli székhelye miatt a vállalat végül úgy döntött, hogy az Egyesült Királyság, Németország és Dánia mellett Belgium is helyet kap az első hidrogénautó-piacok közt.

Egy autónak persze üzemanyag is kell, Belgiumban pedig nem működött hidrogéntöltő állomás, ami komoly nehézséget jelenthetett volna. Ezért a világ legnagyobb ipari gázszolgáltatója, az Air Liquide vállalta, hogy felépít egy hidrogénkutat Belgiumban, hozzájárulva ezzel a SWARM projekt sikeréhez (bemutató projekt a kisméretű, négykerekű üzemanyagcellás személyszállító járművek alkalmazására a regionális és városi közlekedésben). A két nagyvállalat vezetőinek találkozóján kiderült, hogy a döntéshozók egyetértenek a legfontosabb kérdésekben, így megkezdődtek a tárgyalások egy hidrogéntöltő állomás építéséről Zaventemben, a Toyota Motor Europe kampuszán.

/
Nyílt kommunikáció

A Toyota és az Air Liquide már a munkálatok kezdetétől nyílt kommunikációt folytatott minden érintettel. Ennek keretében nyilvános találkozót szerveztek, amelyre meghívták az új töltőállomás közelében élő embereket és a körzetben működő cégeket. A találkozón bemutatták a hidrogén-technológiát, és a fórumon természetesen a biztonsággal kapcsolatos témák is szóba kerültek. A Toyota és az Air Liquide képviselői, a helyi önkormányzat, valamint a vészhelyzeti szolgálatok (tűzoltók, mentősök stb.) együtt válaszoltak a felmerülő kérdésekre.

Kiderült, hogy érdemes volt mélyrehatóan foglalkozni ezekkel kérdésekkel, mert amikor a terveket hivatalosan is közzétették, már senki sem emelt kifogást. A szükséges építési és környezetvédelmi engedélyeket 2015 júliusában kapta meg a projekt, és októberben már az alapkőletételre is sor kerülhetett (lásd előző posztunkat erről a témáról).

Személyzet nélkül, éjjel-nappal nyitva a hét minden napján

A hidrogénkút egy már létező töltőállomás mintájára készül, amit az Air Liquide Rotterdamban üzemeltet. A létesítmény 200 kilogrammnyi hidrogént tárol, és két töltőfej működik majd itt: egy 700 bar nyomású a személyautókhoz, és egy 350 baros az autóbuszok számára. A hidrogénkút 30-40 autó feltankolására lesz alkalmas, és a járművek feltöltése öt percnél is kevesebb időbe telik.

A hét minden napján, napi 24 órában működő állomás állandó vizuális- és audio-összeköttetésben áll majd az Air Liquide közeli irodájával Evere városában, ahonnan az autósok szükség esetén azonnali telefonos segítséget is kaphatnak.

Zöld hidrogén

A Zaventemben tankolt hidrogén az Air Liquide antwerpeni üzeméből származik. “Zöld hidrogénről” van szó, ami valójában melléktermékként keletkezik, amikor a sóból klórt állítanak elő. (“Barna hidrogénnek” azt nevezzük, amit földgázból készítenek, és előállítása közben elkerülhetetlen a CO₂-emisszió.)

A jelenlegi elképzelések szerint az állomást havonta töltik majd újra, ám ahogy növekszik az üzemanyagcellás járművek száma, úgy a feltöltés is egyre gyakoribb lesz. Az igazi fordulópontot az jelenti majd, amikor már a helyszínen is megoldhatóvá válik a hidrogén előállítása.

Egy európai hálózat része

A töltőállomás mindenki számára nyitva áll, ráadásul jól látható a Brüsszelt Leuvennel összekötő, nagy forgalmú N2-es útról is. Jelenleg a két legközelebbi hidrogénkút Hollandiában működik; az egyik 150 kilométerre, Rotterdamban, a másik pedig 160 kilométeres távolságban fekvő Helmondban.

A létesítmény egyébként nem sokáig lesz Belgium egyetlen nyilvános hidrogéntöltő állomása, mivel a flamand kormány határozatban döntött arról, hogy 2020-ig húsz hidrogénkút építését támogatja Flandriában – és az első már év végén meg is nyílik Antwerpenben. Vallónia is öt állomás nyitását tervezi 2020-ig, így Belgiumban néhány éven belül remek hidrogénkút-hálózat működik majd, ami a már meglévő – és egyre bővülő – európai hidrogén-infrasruktúra szerves része lesz. Ez a töltőállomás-hálózat pedig nem csupán a Toyota Mirai értékesítését segíti majd, hanem más autógyártókat is arra ösztönöz, hogy kifejlesszék és piacra dobják saját üzemanyagcellás autóikat.

Vive la révolution !

Az üzenet egyértelmű. A hidrogén biztonságos, gazdaságos és környezetbarát üzemanyag. Már kezdenek megjelenni a piacon az üzemanyagcellás járművek. Az ehhez szükséges infrastruktúra kiépítése folyamatban van.

Röviden: megkezdődött a Hidrogén Forradalma, és a Toyota büszkén áll a mozgalom élére!

/
Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.