Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Üzemanyagcella 2.0 a 2015-ös Tokiói Autószalonon

A 2015-ös Tokiói Autószalon megnyitotta kapuit, s a Toyota két vadonatúj üzemanyagcellás tanulmányautóval kápráztatja el a látogatókat

2015. november 12.

A 2015-ös Tokiói Autószalon megnyitotta kapuit, s a Toyota két vadonatúj üzemanyagcellás tanulmányautóval kápráztatja el a látogatókat, akiknek érdeklődését igencsak felcsigázta már a nemrégiben bemutatott Mirai üzemanyagcellás autó.

Toyota FCV Plus tanulmány

Az FCV Plus tanulmány egy lépéssel továbbviszi a hidrogénautók alapötletét, hiszen ez a jármű nem csupán a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedés eszköze lehet, hanem miniatűr erőműként is szolgálhat. Az FCV Plus jól példázza környezetbarát elképzeléseinket, amelyekben a hidrogén már széles körben használatos anyagnak számít, s az üzemanyagcellás jármű a közlekedés mellett arra is felhasználható, hogy a hidrogénből elektromos áramot állítson elő a háztartás, sőt az egész közösség számára.

/

Hogyan is működik ez? A jármű üzemanyagcellája nem csupán a fedélzeti tartályban tárolt hidrogénből képes elektromos energiát előállítani, hanem külső tárolásból származó hidrogént is képes felhasználni erre a célra. A Toyota FCV Plus tehát villamos erőműként is működhet, s az általa termelt áram akár más autók hajtására is szolgálhat, vagy visszatáplálható a lakóház elektromos hálózatába.

S hogy miért éppen a hidrogén a legalkalmasabb erre a célra? A sűrített hidrogén energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét, különféle nyersanyagokból (pl. megújuló elektromos energiából vagy biomasszából) állítható elő, ráadásul könnyen tárolható, így a jövő energiaforrásaként igazán ígéretes lehetőségek állnak előtte.

A hidrogén környezetbarát módon állítható elő a legkülönfélébb elsődleges energiahordozóból, ami világszerte valósággá teheti a helyi, önfenntartó energiafejlesztést, és az üzemanyagcellás járművek merőben új szerephez juthatnak, mint közösségi energiaforrások. Arra törekszünk, hogy vadonatúj funkcióval ruházzuk fel a gépkocsit, és az üzemanyagcellás járműveket a környezetvédelem bajnokaiból energiafejlesztő gépkocsikká minősítsük át.

Lexus LF-FC tanulmány

Az LF-FC lelke az a nagy teljesítményű üzemanyagcellás erőforrás, amely a hátsó kerekeket hajtja, valamint az első kerekekbe beépített egy-egy villanymotort is működteti; az LF-FC tehát összkerékhajtású. Az innovatív hajtáslánc lehetővé teszi a hajtóerő pontos szabályozását az első és hátsó kerekek között, ami kivételes menetdinamikai képességekkel, vezethetőséggel és menetstabilitással ruházza fel a felső kategóriás modellt. Az üzemanyagcella köteget a gépkocsi hátuljánál, míg a teljesítményvezérlő egységet elöl helyeztük el, a hidrogéntartályokat pedig T formába rendeztük, s ez a megoldás sportos szedánhoz illő, optimális tömegelosztást eredményez az első és hátsó tengely között.

„Még igencsak az elején tartunk az üzemanyagcellás autók fejlesztésének, nehéz hát megjósolni, milyen gyorsan formálódik majd ki ez a technológia,” nyilatkozta Moriai-szan, az FCV Plus főmérnöke. „Én arra számítok, hogy az ehhez hasonló, erősen csökkentett méretű üzemanyagcellával és minden kerekükben egy-egy kompakt elektromotorral működő autók 10-15 éven belül valósággá válhatnak.”

Az, hogy e két új üzemanyagcellás tanulmányautó ilyen hamar megjelent a Mirai bemutatása után, egyértelmű üzenetet közvetít: a TOYOTA szilárdan hisz a hidrogénalapú technológiában, s a Mirai egy új és jobb jövőre nyitott ajtót.

/
E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT