Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Toyota Hilux

Kettő az egyben

Ahány ember, annyiféle nyári program. Létezik azonban egy közös nevező: a sokoldalú Hilux, ami ugyanolyan hasznos, ha a hajót is magunkkal akarjuk vinni a családi nyaralásra, mint ha a szerelőbrigádot és egy ötszáz kilós pótalkatrészt kell kiszállítanunk az elromlott kombájnhoz, ami ott rekedt a felázott tarlón.

Amikor a ’60-as évek vége felé néhány japán mérnök nekilátott megtervezni a Hilux pickupot, aligha gondoltak arra, hogy autójuk egyszer majd meghódítja az Antarktiszt, vagy legjobbak közt kerül ki a Dakar Rally kíméletlen darálójából. Ők egyszerűen csak a legjobb tudásuk szerint megépítettek egy pickupot, ami aztán évtizedeken át bizonyította sokoldalúságát és megbízhatóságát.

Talán nincs is a világnak olyan pontja, ahol nem a Hilux jut az emberek eszébe, ha vízmosásokon, járhatatlan hómezőkön, végtelen sivatagokon vagy éppen tengelyig érő sártengeren át kell elszállítani valamit. És egyre inkább ez az autó jut eszünkbe akkor is, ha a hétvégi kalandtúráról esik szó, vagy arról, hogy reggel iskolába kell vinni a srácokat.

Egy autó – két világ

Igen, ez a Hilux egyik legkomolyabb ütőkártyája: a pickup az évtizedek során mindig alkalmazkodni tudott a folyamatosan változó vásárlói igényekhez, és a kezdeti fapados, elpusztíthatatlan munkagépből szinte észrevétlenül formálódott többfunkciós, minden célra remekül használható autóvá.

/

Aki munkagépet keres, azt biztosan meggyőzi majd a sziklaszilárd, alvázas felépítés, vagy a háromféle plató- és kabinhosszúság, amelyek közt megtalálja a feladathoz tökéletesen megfelelő változatot; ha pedig nehéz körülmények közt dolgozik majd az autóval, akkor jól jön majd a jól bevált négykerékhajtás, aminek hatékonyságát hátsó differenciálzár és opcionális terepváltó fokozza.

A 144 lóerős 2,5 literes D-4D turbódízel kulturáltan és takarékosan jár, a hajtóerőt pedig ötfokozatú manuális sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Ráadásul a Toyota tartozékaival tovább növelhető a pickup használati értéke: az autó különféle platóbélések és felépítmények segítségével még praktikusabb szállítóeszközzé válik, a gyári kábelköteggel kiegészített vonóhorogra mindig számíthatunk, ha utánfutót kell vontatni, a terepgumi pedig bármilyen akadályon átsegíti a megrakott Hiluxot.

/

Ugyanakkor a Hilux szabadidő-autóként is tökéletes választás, hiszen modern, markáns dizájnjával, kényelmes rugózásával, 170 lóerős, 3,0 literes motorjával és ötfokozatú automata sebességváltójával a duplakabinos Hilux remek társ a szabadidő aktív eltöltéséhez.

/

Az elegáns könnyűfém keréktárcsákkal, krómozott tükörházakkal, fényezett lökhárítókkal és sárvédő-szélesítésekkel a Hilux bármelyik jachtklub parkolójában jól mutat. Az oldalfellépő, a bukócső és az orrvédő markáns megjelenést kölcsönöz az autónak, a hűtőrács vagy a hátsó lámpakeret krómozása pedig látványosan kihangsúlyozza a karosszéria egyedi formavilágát. És akkor még nem esett szó a Hilux kényelmi felszereltségéről, ami egy személyautónak is becsületére válna: az utasok komfortjáról automata légkondicionáló, korszerű hifi, Bluetooth telefonkihangosító és bőr üléskárpit gondoskodik.

/
Évtizedek óta bizonyít

Születése idején, 1968-ban a Hilux még tényleg nem volt más, mint fapados munkagép: 1,5 literes benzinmotor, alvázas-platós felépítés, kétszemélyes kabin – és slussz. A Toyota idővel erősebb motorokat tervezett az autóhoz, ám 1979-ig kellett várni arra, hogy a kapcsolható négykerékhajtás igazán sokoldalú járművé formálja a Hiluxot, aminek neve egyébként a ’high’ és a ’luxury’ szavak összevonásából született.

/
/

A tágasabb utasterű, két üléssort kínáló változat ötlete 1983-ban merült fel, méghozzá az aktív családok nagy örömére, akik számára a Toyota tökéletesebb hangszigeteléssel és jónéhány személyautós kiegészítővel is igyekezett vonzóbbá varázsolni a pickupot. Ettől kezdve a Hilux folyamatosan a kor igényeihez formálta az autót, így megjelentek a modern turbódízelek, az automata váltó, a független első felfüggesztés…

/

Egy dolog azonban nem változott: a Hilux mindvégig erőteljes, megállíthatatlan és kemény terepjáró maradt. 2008-ban az Arctic Trucks nevű izlandi csapat egészen a Déli-sarkig jutott el négy Hilux pickuppal, 2014-ben pedig az autó negyedikként ért célba a Dakar Rallyn. És ha már szóba került a Dakar Rally, azt se felejtsük el, hogy a 2015-ös futam első tíz befutója között három Hilux is szerepelt!


hilux_twoinone_7_555.jpg
hilux_twoinone_8_555.jpg

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT