Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A Toyota a 2014-es Párizsi Autószalonon

A legújabb modellek és tanulmányautók

Az elkövetkező napokban a világ minden tájáról összegyűlnek az autórajongók, az újságírók és az autógyártók, hogy a Mondial de l’Automobile 2014 standjain izgatottan fedezzék fel az itt bemutatott legújabb modelleket és a futurista tanulmányautókat.

Toyota C-HR Concept

A tanulmányautó vadonatúj, kifejező, gyémántszerű szerkezeti formanyelvet vezet be a kategóriában: a szemet gyönyörködtető részletekkel megalkotott karosszériát úgy formáltuk meg, hogy az egy precízen megmunkált drágakő sokszögletű szerkezetét idézze.

A formatervezési központjaink globális együttműködésével kialakított új stílus nem csupán ’Under Priority’ és ’Keen Look’ formai irányzataink evolúcióját testesíti meg, hanem olyan, vadonatúj formai tematikát vezet be, amely már a Toyota-járművek jövőbeli dizájnirányzatát is megelőlegezi.

A kupés oldalnézetet és a drámai megjelenésű kocsitestet lebegő tetővonal koronázza meg; a karosszéria egy új padlólemezre épül, s az autó remek irányíthatóságát és kezelését a vásárlói igények alapján dolgoztuk ki. Ugyanez volt a vezérlő elv a kimagasló vezetési élményt és rendkívül alacsony fogyasztást kínáló új full hybrid hajtás fejlesztése során is.

A tanulmányautók célja mindig az, hogy felmérjük, hogyan fogadják az emberek az új stílus- és dizájnirányzatokat – és nagyon bízunk benne, hogy hamarosan feltűnhet a Toyota kínálatában egy, a C-HR koncepcióautóhoz hasonlóan látványos megjelenésű, élvezetesen vezethető és modern hajtású városi terepjáró.

Elképzelhetetlen, hogy a Toyota standjáról hiányozzanak a mobilitás jövőjét felvázoló elképzeléseink. Más autógyártóktól eltérően mi nem csupán egyetlen technológiában látjuk a megoldást, sőt abban hiszünk, hogy egy autó hajtása teljes egészében attól függ majd, milyen környezetben és mire használják majd a járművet.

i-ROAD

Meggyőződésünk, hogy az i-ROAD tökéletes megoldást jelent a városi forgalomban megtett első és utolsó néhány kilométerre. Bár alig két évvel ezelőtt még csupán tanulmány volt, ez a kompakt, vidám és emissziómentes személyi mobilitási jármű (PMV) ma már útra készen áll.

Az i-ROAD utánozhatatlan vezetési élményének kulcsa nem más, mint új, teljesen ösztönösen kezelhető ’Active Lean’ technológiánk. Az érzékelők, léptetőmotorok és áttételek intelligens együttese automatikusan mozgatja egymással ellentétesen, felfelé vagy lefelé a kerekeket, így a jármű stabilan bedől az éles kanyarokban.

A tisztán elektromos hajtású PMV azonban a motorkerékpárok agilitását egy autó kényelmével ötvözi, hiszen vízálló kabinjában nincs szükség bukósisakra. Megálláskor a vezetőnek sosem kell letennie a lábát az aszfaltra, vagyis végig a zárt és biztonságos karosszériában utazhat, méghozzá egy autó kabinjához hasonló kényelemben, élvezve a fűtés, az audiorendszer és mobiltelefonos kapcsolat előnyeit.

A fürgén gyorsuló és szinte teljes csendben suhanó i-ROAD akár 50 km/órás sebességre is képes, és akkumulátora mindössze három óra alatt feltölthető a háztartási elektromos hálózatról. Könnyű tehát elképzelni, hogy a franciaországi Grenoble város szerencsés lakói milyen jókedvűen ülnek nap mint nap e járművek volánja mögé – hiszen az i-ROAD itt egy új közlekedési rendszer szerves részét képezi.

Grenoble város és a környék önkormányzatai, valamint a helyi szolgáltatók (az EDF, a Sodertel és az autómegosztásra szakosodott Citelib) a Toyotával közösen 35 háromkerekű i-ROAD és 35 négykerekű COMS személyi mobilitási járművet állítottak forgalomba a városi közlekedés kiegészítéseként. Az ebben a hónapban induló, három évre tervezett kísérlet lényege, hogy a városlakók a nagyobb távolságokat tömegközlekedéssel tegyék meg, és csak az első, illetve utolsó néhány kilométeren mozogjanak az utcákon ezekkel az elektromos járművekkel, csökkentve ezzel a légszennyezést, a közlekedési dugókat, és javítva a város levegőjének minőségét.

A jövő autója

Meggyőződésünk, hogy a jövő mobilitásában főszerepet játszik majd az üzemanyagcella – éppen ezért párizsi standunkon is kiemelt helyen szerepel a Fuel Cell Sedan. Több mint 20 évnyi kutatás eredményeképpen első sorozatgyártású, hidrogénhajtású autónk, a Fuel Cell Sedan 2015-ben végre megjelenik az európai piacon; először az Egyesült Királyság, Németország és Dánia márkakereskedéseiben.

Első pillantásra könnyen azt hihetnénk, hogy egy hagyományos benzinmotoros autót látunk, de ha egy kicsit figyelmesebben megnézzük, észrevehetjük azokat a különbségeket, amelyek a fenntartható közlekedés tökéletes eszközévé avatják e szép vonalvezetésű szedánt.

A közkedvelt benzinmotor helyén ugyanis valami egészen új dolgot találunk: egy üzemanyag-cella egységet. A természetes energiával – például a nap vagy a szél erejével – előállított hidrogén ezekben a cellákban kölcsönhatásba lép a levegő oxigénjével, s a folyamat során elektromos áram termelődik. Ezt az elektromosságot az akkumulátor tárolja – és így az autó már bárhová eljut.

És most jön a leghihetetlenebb dolog: az autó kipufogójából kizárólag vízgőz távozik! Vegyük ehhez még hozzá, hogy a tank mindössze három perc alatt feltölthető, és hogy a négyszemélyes jármű hatótávolsága mintegy 500 kilométer, és máris kiderül, hogy a Fuel Cell Sedan egy hagyományos autó használati értékét kínálja, ám annak minden környezeti terhelése nélkül.

Persze jól tudjuk, hogy csupán lépésről lépésre haladhatunk, de biztosak vagyunk abban, hogy az üzemanyagcellás autók már a nem túl távoli jövőben megszokott látvánnyá válnak útjainkon. Nem is kérdés tehát, hogy a jövő biztató – napjainkban pedig a hibrid technológia áll figyelmünk középpontjában. A hibridek és a Toyota lassan már rokon értelmű szavaknak számítanak, és úgy hisszük, hogy ez a hajtásmód lassan uralkodóvá válik a piacon.

Az Aurisok közel felét és a Yarisok több mint egyharmadát hibrid hajtással rendelik meg az emberek, így hát bátran kijelenthetjük, hogy ez a technológia valóban különlegessé varázsolta a Toyotát.

A piac legfrissebb kompakt autói

Az autókiállításon a Toyota standjának hangulatát a mindent elsöprő optimizmus jellemzi. Az elmúlt néhány hónap izgalmas időszakot jelentett számunkra, hiszen két új versenyzőnk – az AYGO és a Yaris – is pályára lépett. E két modell révén a legfrissebb termékkínálattal jelenhetünk meg a kompakt autók piacán, ráadásul olyan autókat alkottunk, amelyek egyéniségükkel, életigenlő kisugárzásukkal, modern formavilágukkal és élvezetes menetdinamikájukkal beteljesítik ígéretünket, hogy teljes modellkínálatunkat érzelmekkel töltjük fel.

YouTube csatornánkon a következő napokban már megtalálja filmjeinket, amelyek elröpítik Önt a Párizsi Autószalon forgatagába, hogy ott lehessen velünk a Toyota-stand pezsgésének középpontjában!

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT