Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

A HILUX TÖRTÉNETE

Legenda születik

A Hilux híres arról, hogy bármilyen kemény terepen boldogul - legyen az az Északi-sark, a Déli-sark vagy a Dakar Rally -, sőt mindeközben még erőteljes munkagépként is helytáll.

Ez az autó annak köszönheti megingathatatlan hírnevét, hogy a Toyota mérnökei hét modellgeneráción át folyamatosan fejlesztették, és a legváltozatosabb terepviszonyok közt tesztelték. A Hilux megmászta az alattomos, jeges hegygerinceket, és feljutott egy aktív vulkánra is, egyre kijjebb tolva ezzel a korábban áthághatatlannak hitt határokat.

Ahhoz, hogy teljes egészében megértsük a Hilux legendáját, érdemes először visszatekintenünk oda, ahol az egész történet elkezdődött…

A kezdet

A Hino Motors vállalat eredetileg személyautókból kialakított haszonjárműveket gyártott, ám 1968-ban egy új járművet terveztek, ami jobban megfelelt az üzleti szektor igényeinek - így már azok számára is kínálhattak autót, akik megbízható és tartós, ugyanakkor kényelmes járművet kerestek az áruszállításhoz.

A történet egy négyhengeres, 1,5 literes R-sorozatú benzinmotorral kezdődött, ami 130 km/órás sebességig tudta gyorsítani az autót. Ezt az erőforrást idővel egy magabiztosabb és megbízhatóbb 1,6 literes blokk váltotta fel. Mivel a vásárlók egyre inkább igényelték a nagyobb teljesítményt és a sokoldalúságot, 1979-ben megjelent az első négykerékhajtású modell, s ezzel lehetővé vált, hogy az autósok letérjenek a kitaposott ösvényről, és nekivágjanak a sziklás hegyoldalaknak, a sáros utaknak és minden, addig járhatatlannak hitt terepnek.

/
/

Az idők során a Hilux (aminek neve a 'high' és a 'luxury' szavak összevonásával született) folyamatosan alkalmazkodott a mindenkori elvárásokhoz, s bár eredetileg haszongépjárműnek tervezték, lassan a családok népszerű autójává kezdett válni.

/

1983-ban a Toyota átformálta a modellsorozatot, bevezetve a duplakabinos változatot az olyan vásárlók részére, akik egyszerre igényelték egy modern személyautó kényelmét és egy hagyományos terepjáró képességeit. Tágas helykínálatának köszönhetően a Hiluxban ugyanúgy elfértek a munkához szükséges eszközök, mint a családi kirándulás összes holmija. A sokoldalúbb és sportosabb modellek kényelmi felszereltsége is gazdagabb lett, a kabin magasabbá és tágasabbá vált, a hangszigetelés javult, így a Hilux remek átmenetet jelentett a haszongépjárművek és a családi autók között.

Top Gear tesztek

A Hilux neve hamarosan az elpusztíthatatlanság szinonimájává vált, amiben komoly szerepet játszott a népszerű brit autós műsor, a Top Gear tesztsorozata, ahol a legszokatlanabb módszerekkel tették próbára az autó állóképességét. A szerkesztők célja az volt, hogy 'meggyilkoljanak' egy '88-as, több mint 300 ezer kilométert futott Hiluxot. Az autót a legdurvább próbáknak vetették alá: hagyták, hogy ellepje a dagály, szétzúzták egy falbontó golyóval, ráejtettek egy lakókocsit, végül pedig még fel is gyújtották. Az autó természetesen súlyos károkat szenvedett, ám mindössze néhány apró javítással újra meg újra járóképessé vált.

/

A Top Gear stábjának azonban ez sem volt elég, ezért egy modern, 2006-os modellel egészen az Északi-sarkig autóztak; ez volt az első alkalom, hogy egy motoros jármű eljutott idáig. Az autón csupán néhány kisebb módosítást végeztek: nagyobb kerekeket és vastagabb gumikat kapott, és az aljára védőlemezt szereltek fel.

Innen már logikusan következik, hogy az autó következő útja a jégről a tűzbe vezetett: James May egy működő izlandi vulkánra hágott fel Hiluxával, hogy lávamintákat gyűjtsön. Mindez tovább erősítette a legyőzhetetlen Hilux generációról generációra öröklődő hírnevét.

/
/
Extrém terepen

2008-ban az Arctic Trucks - egy izlandi cég, amely arra szakosodott, hogy extrém körülményekre készít fel járműveket - átépített négy Toyota Hiluxot, hogy ezek az autók segítsék a Déli-sarkra tartó Amundsen Omega 3 Sarki Futam versenyzőit. A járműveket modern technológiákkal szerelték fel, amelyek a motorhő segítségével olvasztották meg a havat, hogy az autók a mínusz 30 fok alatti fagyban is működhessenek. A jeges emelkedőkkel, mély hóval és rejtett szakadékokkal teletűzdelt kegyetlen terepen kiderült, hogy a Hilux jobban teljesít, mint az eleve ide tervezett, zárt kabinos hójárók, a Toyota pickupja ugyanis gyorsabban, kisebb üzemanyag-fogyasztással és alacsonyabb széndioxid-kibocsátással működött.

A Hilux állandóan új meg új próbákat áll ki a világ legkönyörtelenebb vidékein, és még az olyan extrém versenyeken is sikeresen helytáll, mint a Dakar Rally. A világ egyik legkeményebb off-road futamaként számon tartott versenyen az autók homokdűnéket másznak meg, sziklás kanyonokon vágnak át és mély sárban gázolnak - méghozzá a igencsak szélsőséges időjárási viszonyok között.

/

2014-ben a 450 induló közül csupán 204 autó ért célba. Az Argentínától Chiléig tartó 9500 kilométeres út 13 szakasza összesen 5000 kilométernyi versenytávot foglal magában. Giniel de Villiers és Dirk von Zitzewitz a negyedik helyet szerezték meg, és az első helyre kerültek a benzinmotoros 4x4-es járművek T1.1 csoportjában - ahol egyébként hat Hilux is szerepel a Top 30-as listán.

Szóval a helyzet a következő: a legyőzhetetlen Toyota Hilux az egész világot a kerekei alá gyűrte, számtalan útjába eső terepet meghódított, és hét generációval később alapjaiban írta át az utazás fogalmát. Ez az autó arra született, hogy túlélje a perzselő hőséget, a dermesztő fagyot vagy akár egy több tonnás falbontó golyó csapásait, és bebizonyította, hogy jóval többre képes, mint egy hétköznapi jármű - és hogy génjeiben még sok újabb sikeres generáció jövőjét hordozza.

Ha Ön is szeretne a Hilux-család tagjává válni, kattintson ide, és ismerje meg a legfrissebb modellkínálatot!

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT