Forradalom

A technológia, ami mindent megváltoztat

A Toyota már 1992-ben elkezdte a hibrid hajtások, a hidrogénes technológiák és az elektromos hajtásláncok kutatását és fejlesztését. Négy évvel később megszületett az akkori RAV4 modellre épülő első üzemanyagcellás prototípus. Bár a hibridek gyorsan megjelentek és népszerűvé is váltak, a hidrogénhajtás fejlesztése nem állt meg, sőt időközben a Toyota a lehető legtökéletesebbre csiszolta.

A hidrogénhajtás fejődése

1992
A hidrogénhajtás fejődése
A Toyota elkezdi a hidrogénhajtás fejlesztését
1996
Toyota RAV4
A Toyota RAV4 alapjain bemutatkozik az első üzemanyagcellás prototípus
2001
Toyota FCEV-3
A Toyota újabb tanulmányokat mutat be FCEV -3, 4 és 5 néven, immár a Highlander alapjain. Megjelenik a hidrogénhajtású FCHV-BUS1 busz
2002
Toyota FCHV
A Toyota megszerzi a hidrogénhajtású autók forgalmazásához szükséges műszaki engedélyeket az Egyesült Államokban és Japánban
2008
Toyota FCHV-ADV
Az FCHV-ADV prototípus 1100 kilométert tesz meg egyetlen feltöltéssel
2015
Toyota Mirai
Bemutatkozik a Toyota Mirai, az első sorozatgyártású, hidrogénhajtású személyautó
2020
Toyota Mirai - második generációja
Itt a Mirai második generációja

Prototípusok

Íme, néhány prototípus a Mirai felé vezető hosszú útról.

  • FCEV-1

    A Toyota első hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autóját 1996-ban mutatták be a RAV4 alapjain.

  • FCHV-3, 4 és 5

    Üzemanyagcellás prototípusok a Highlander alapjára építve. Az autókat a Toyota 2001-től valós üzemi körülmények között is tesztelte Japánban.

  • FCHV-ADV

    Az első nagynyomású hidrogéntartállyal felszerelt modell, a hagyományos belsőégésű hajtású autókét meghaladó hatótávval.

  • FCV Concept 2013

    A Toyota Mirai elődjének tekinthető prototípust két, padló alá beépített hidrogéntartállyal szerelték fel.

A fejlesztés mérföldkövei

Ahogyan az korábban a hibridekkel már megtörtént, most az üzemanyagcellás hajtások forradalma előtt állunk, hogy ez a tiszta és környezettudatos hajtásmód széles körben elterjedjen minden méret- és teljesítmény-kategóriában.
Generáció
I
Lépések
Elindul a fejlesztés,
és megjelenik az első prototípus
Hibrid
Toyota Prius I generáció
Hidrogén
Toyota Mirai I generáció
Generáció
II
Lépések
Sorozatgyártás
Hibrid
Toyota Prius II generáció
Hidrogén
Toyota Mirai II generáció
Generáció
III
IV
Lépések
Más modellekben is megjelenik a technológia
Hibrid
Toyota Hibrid Toyota Hibrid
Hidrogén
Toyota Hidrogén - Jövő Toyota Hidrogén - Jövő

A technológia fejlesztése

A Toyota alternatív hajtások kutatására és fejlesztésére, majd nagy sorozatú gyártására irányuló törekvései hagyományosan sikeresek:
Toyota Prius
Hibrid
A kutatások kezdete: 1992
Az első sorozatgyártású modell: Toyota Prius (1997)
Hajtás: benzinmotor + villanymotor
Tisztán elektromos üzemre is képes
Emisszió: elektromos üzemmódban teljesen kibocsátásmentes működés
Értékesített darabszám: 20 millió
Toyota Mirai
Üzemanyagcellás elektromos autó
A kutatások kezdete: 1992
Az első sorozatgyártású modell: Toyota Mirai (2015)
Áramforrás: üzemanyagcella
Tisztítja a levegőt. Teljesen károsanyag-kibocsátás mentes működés
Emisszió: víz
Értékesített darabszám: 20.000