Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Új Auris Touring Sports

  • A C-szegmens legelső full hybrid hajtású kombija, teljes értékű férőhellyel és csomagtérrel
  • Kategóriaelső, 85 g/km CO2-kibocsátás, és a hasonló teljesítményű dízelautóknál jelentősen alacsonyabb NOx- és koromrészecske-emisszió
  • Kategóriaelső, 1658 literig bővíthető csomagtér
  • A szegmens legpraktikusabb modellje egy mozdulattal dönthető Easy Flat hátsó ülésekkel, két magasságban beállítható csomagtérpadlóval és két állásban használható kalaptartóval

Az új Toyota Auris Touring Sports megjelenésével a gazdag motorválasztékú modellcsalád az igen népszerű kombi karosszériával gyarapodik. Ez a szegmens első kombija, amely full hybrid hajtással is kapható; az új modell kiválóan jelzi a Toyota törekvését, hogy Hybrid Synergy Drive technológiáját mind szélesebb termékskálán alkalmazza.

Az Auris Touring Sports a dinamikus dizájn, a szegmens legmagasabb szintű funkcionalitása és a rendkívül tágas raktér egyedülálló kombinációját kínálja. Mivel az akkumulátor a hátsó ülések alatt kapott helyet, a HSD hajtáslánc alkalmazásával nem csökkent az autó szállítási kapacitása és a csomagtér mérete.

Formaterv és térkihasználás

Azonos, 2600 mm-es tengelytáv és 10,4 méteres fordulókör mellett az Auris Touring Sports 285 mm-rel hosszabb, mint ferdehátú testvére. A hosszgyarapodás teljes egészében a csomagtér bővítését szolgálja.

E kiváló szállítókapacitás mellé a szegmens legmagasabb szintű funkcionalitása társul. A C-szegmensben az Auris Touring Sports az egyetlen kombi, amely egyszerre kínálja az egyetlen mozdulattal ledönthető Easy Flat hátsó ülésrendszer, a két magasságban állítható csomagtérpadló, a két állásban használható kalaptartó, a kihúzható csomagrögzítő háló, a bevásárlószatyrok felakasztására szolgáló kampók, az alumínium tetősínek és a csomagtéri 12 voltos elektromos csatlakozó előnyeit.

Az Auris Touring Sports – akárcsak az új ferdehátú változat – maximálisan kiaknázza a modell csökkentett magasságából adódó aerodinamikai előnyöket, illetve az alacsonyabb tömegközéppontnak köszönhető, jobb menetdinamikai jellemzőket.

Az új Auris Touring Sports orrkialakítása is megegyezik a ferdehátú modellével, ami a Toyota Under Priority formanyelvét a Keen Look stílusú fényszórókkal kombinálva erőteljes, mégis elegáns megjelenést kölcsönöz az új kombinak.

Oldalnézetből azonnal feltűnik, hogy az Auris Touring Sports meredeken megdöntött szélvédője szinte törés nélkül olvad bele az alumínium tetősínekkel és integrált hátsó légterelővel kiegészített, megnyújtott tetőidomba. 1553 mm-es hosszával és 960 mm-es szélességével az opcionális Skyview a szegmens egyik legnagyobb panoráma napfénytetője, ami még tágasabbnak mutatja a vadonatúj utasteret.

A három karosszériaelem fölött végignyújtózó, meghosszabbított oldalüvegezést sötétített oszlopok tagolják, sőt a B-oszlop fekete zongoralakk-fényezést kapott; az erőteljes, emelkedő övvonalat krómdíszítés teszi hangsúlyosabbá.

Ami az Auris Touring Sports hátsó részét illeti, vadonatúj a hátsó lökhárító és a csomagtérajtó kialakítása; a hátsó lökhárító krómozott aerodinamikai eleme fölött húzódó rakodóperem 100 milliméterrel alacsonyabbra került, mint a ferdehátú modellen. Ahogy az Auris család többi tagjánál, itt is új, az oldalfalakra átnyúló hátsó lámpatest emeli ki a hátsó sárvédő dinamikus sziluettjét, az új D-oszlop rajzát és a hátsó szélvédő vonalait.

Menetdinamika

A Toyota azon törekvéseivel összhangban, hogy tovább tökéletesítsük modelljeink menetdinamikai képességeit, az Auris Touring Sports tervezése során minden olyan fejlesztést felhasználtunk, amelyek az új Auris ferdehátú modellt is jellemzik.

A karosszéria merevebb lett, a futóművet és a kormányművet továbbfejlesztettük, az autó tömegközéppontja és a vezetői üléspozíció mélyebbre került, és az NVH (NVH – zaj, vibrációs és nyersesség) értékek is tovább javultak, így az autó kellemesebb és élvezetesebb vezetési élményt kínál.

A C-szegmens kombi-piacán egyedülálló full hybrid hajtás mellett az Auris Touring Sports kínálatában a ferdehátú Auris többi erőforrása is megjelenik: az 1,33 literes Dual VVT-i és 1,6 literes Valvematic benzinmotorok, valamint a továbbfejlesztett 1,4 és 2,0 literes D-4D dízelmotorok.

A HSD rendszer 1,8 literes VVT-i benzinmotorja és elektromotorja egymástól függetlenül, és közösen is hajthatják az autót; a hajtáslánc legnagyobb teljesítménye 136 lóerő (100 kW), s az Auris Hybrid Touring Sports 10,9 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás tempóra, a végsebesség pedig 180 km/óra.

Ugyanakkor az Auris Touring Sports full hybrid változatának kategóriaelső CO2 -kibocsátása mindössze 85 g/km, s emellett az autó NOx - és koromrészecske-kibocsátása is jelentősen alacsonyabb, mint a hasonló teljesítményű dízelmotoros járműveké.

A Toyota Stop & Start technológiája és a modern Multidrive S váltó alkalmazásával az Auris Touring Sports teljes motorpalettája rendkívül kedvező CO2 -kibocsátási értékeket mutat. Az 1,33 és 1,6 literes benzinmotorok emissziója 127 illetve 139 g/km, a 2,0 literes dízelé 115 g/km, az 1,4 literes dízel blokké pedig mindössze 109 g/km.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT