Akciók Tesztvezetés Márkakereskedő keresése Állítsa össze a saját autóját!

Toyota Corolla: a világ legnépszerűbb autója

Toyota City, Japán, 2013. szeptember 5. — A Toyota Motor Corporation ma közzétette a Toyota Corolla összesített globális értékesítési eredményét. Ez év júliusában a világ legnépszerűbb modelljének eladásai elérték a 40,01 milliós darabszámot, ami újabb mérföldkő a Toyota világautója, a Corolla történetében.

A Toyota 1966 novemberében nyitotta meg új gyárát az Aichi tartományban található Takaokában; az üzemet kifejezetten a Corolla gyártására építették. A vállalat két évvel később – a helyi piacra szánt járművekre helyezve a hangsúlyt – Ausztráliában és Malajziában is megkezdte a gyártást. 1965 és 1968 között a Toyota több mint kétszeresére, 480 ezerről több mint 1,1 millió darabra növelte éves gyártási kapacitását, ami világosan jelzi, milyen jelentős mértékben járult hozzá a Corolla a vállalat növekedéséhez.

A jelenleg a világ 15 üzemében gyártott Corolla összesített értékesítési eredménye a Toyota 76 éves története során eladott autók egyötödét teszi ki.

A Corolla észak-amerikai exportja 1968-ban vette kezdetét, s a gyors értékesítési sikereknek köszönhetően a modell összesített globális eladásai mindössze négy éven belül elérték az 1 milliós darabszámot. 1997-ben a Corolla megkapta a világ legkelendőbb autójának címét, mivel az összesített globális értékesítés eredménye meghaladta a 22,65 millió darabot. 2002 óta minden évben egymilliónál több kelt el a modellből; tavaly a világ több mint 150 piacán összesen 3.180 Corolla kelt el – naponta.

Balról jobbra: az 1966-os Corolla, valamint a 11. modellgeneráció japán, észak-amerikai és európai változatai.

Az új, jelentős mérföldkő elérésével kapcsolatban Shinichi Yasui, a Corolla főmérnöke így nyilatkozott: “Úgy érzem, mintha ezt az autót a világ különböző tájain élő emberek megbecsülése táplálta volna. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ehhez én is hozzájárulhattam, és rendkívül hálás vagyok mindenkinek, akik megvásárolták és megszerették Corollájukat. A Corolla sikerének kulcsa, hogy az újabb és újabb modellgenerációk fejlesztői következetesen tartották magukat Tatsuo Hasegawa eredeti fejlesztési alapelvéhez: olyan autót kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt nyújt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára.”

A Corollát eredetileg arra tervezték a ’60-as évek közepe táján, hogy megfeleljen a munkahelyükre ingázó japánok megváltozott igényeinek. Tatsuo Hasegawa főmérnökben ekkoriban tudatosult, hogy a japán ipar növekedésével párhuzamosan a dolgozók munkába járásának időtartama is megnőtt. Egyre nagyobb igény támadt a személyes használatú járművek iránt, s ez az alapötlet vezette Hasegawát az első Corolla koncepciójának felvázolásához, és az azóta is érvényes alapelv megfogalmazásához: az autókat mindig, minden piacon a vásárlói igényeknek megfelelően kell továbbfejleszteni és tervezni.

Amikor az első Corolla legördült a gyártósorról, sok alapvető biztonsági eszköz még extrának számított. Az idők során – a családok igényeinek változását látva – a Toyota úgy döntött, hogy e berendezéseket alapfelszereltségként kínálja. A Toyota eltökélten törekedett a mind jobb és jobb minőség elérésére, és folyamatosan gazdagította a megfizethető árú Corollák alapfelszereltségét, így ez az autó minden más márkánál népszerűbbé vált a családos vásárlók körében.

A megújulásra mindig kész, a műszaki és minőségi fejlődés jelképévé vált Corolla tökéletesen megtestesíti a Toyota elkötelezettségét, hogy egyre jobb, a vásárlók igényeit tökéletesen kielégítő autókat készítsen.

E-Jogi nyilatkozatunk

Honlapunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobb szolgáltatást nyújthassunk Önnek.
ADATVÉDELMI SZABÁLYZAT