Toyota Corolla

a világ legnépszerűbb autója



Toyota City, Japán, 2013. szeptember 5. — A Toyota Motor Corporation ma közzétette a Toyota Corolla összesített globális értékesítési eredményét. Ez év júliusában a világ legnépszerűbb modelljének eladásai elérték a 40,01 milliós darabszámot, ami újabb mérföldkő a Toyota világautója, a Corolla történetében.

A Toyota 1966 novemberében nyitotta meg új gyárát az Aichi tartományban található Takaokában; az üzemet kifejezetten a Corolla gyártására építették. A vállalat két évvel később – a helyi piacra szánt járművekre helyezve a hangsúlyt – Ausztráliában és Malajziában is megkezdte a gyártást. 1965 és 1968 között a Toyota több mint kétszeresére, 480 ezerről több mint 1,1 millió darabra növelte éves gyártási kapacitását, ami világosan jelzi, milyen jelentős mértékben járult hozzá a Corolla a vállalat növekedéséhez. A jelenleg a világ 15 üzemében gyártott Corolla összesített értékesítési eredménye a Toyota 76 éves története során eladott autók egyötödét teszi ki.

A Corolla észak-amerikai exportja 1968-ban vette kezdetét, s a gyors értékesítési sikereknek köszönhetően a modell összesített globális eladásai mindössze négy éven belül elérték az 1 milliós darabszámot. 1997-ben a Corolla megkapta a világ legkelendőbb autójának címét, mivel az összesített globális értékesítés eredménye meghaladta a 22,65 millió darabot. 2002 óta minden évben egymilliónál több kelt el a modellből; tavaly a világ több mint 150 piacán összesen 3.180 Corolla kelt el – naponta.

/

Az új, jelentős mérföldkő elérésével kapcsolatban Shinichi Yasui, a Corolla főmérnöke így nyilatkozott: “Úgy érzem, mintha ezt az autót a világ különböző tájain élő emberek megbecsülése táplálta volna. Nagyon büszke vagyok arra, hogy ehhez én is hozzájárulhattam, és rendkívül hálás vagyok mindenkinek, akik megvásárolták és megszerették Corollájukat. A Corolla sikerének kulcsa, hogy az újabb és újabb modellgenerációk fejlesztői következetesen tartották magukat Tatsuo Hasegawa eredeti fejlesztési alapelvéhez: olyan autót kell alkotnunk, ami a világ minden táján örömöt nyújt és kellemes közérzetet biztosít az emberek számára.” A Corollát eredetileg arra tervezték a ’60-as évek közepe táján, hogy megfeleljen a munkahelyükre ingázó japánok megváltozott igényeinek. Tatsuo Hasegawa főmérnökben ekkoriban tudatosult, hogy a japán ipar növekedésével párhuzamosan a dolgozók munkába járásának időtartama is megnőtt. Egyre nagyobb igény támadt a személyes használatú járművek iránt, s ez az alapötlet vezette Hasegawát az első

Corolla koncepciójának felvázolásához, és az azóta is érvényes alapelv megfogalmazásához: az autókat mindig, minden piacon a vásárlói igényeknek megfelelően kell továbbfejleszteni és tervezni. Amikor az első Corolla legördült a gyártósorról, sok alapvető biztonsági eszköz még extrának számított. Az idők során – a családok igényeinek változását látva – a Toyota úgy döntött, hogy e berendezéseket alapfelszereltségként kínálja. A Toyota eltökélten törekedett a mind jobb és jobb minőség elérésére, és folyamatosan gazdagította a megfizethető árú Corollák alapfelszereltségét, így ez az autó minden más márkánál népszerűbbé vált a családos vásárlók körében. A megújulásra mindig kész, a műszaki és minőségi fejlődés jelképévé vált Corolla tökéletesen megtestesíti a Toyota elkötelezettségét, hogy egyre jobb, a vásárlók igényeit tökéletesen kielégítő autókat készítsen.

Tudjon meg többet

Az Ön cookie-beállításai

Honlapunkon cookie-kat használunk, hogy minél színvonalasabb szolgáltatást tudjunk nyújtani. Ha ez Önnek megfelel, kérjük változatlanul használja tovább honlapunkat, vagy ide kattintva nézzen utána, hogyan tudja módosítani cookie-beállításait.

Kérjük, a megfelelő jelölőnégyzet kiválasztásával jelezze, amennyiben ehhez hozzájárul, vagy a kiválasztás visszavonásával jelezze, amennyiben nem járul hozzá:

Erősíti a Toyota honlap biztonságát, és biztosítja az Ön számára a honlap alapszolgáltatásait.

Az általunk nyújtott szolgáltatásokat javítja, azok általános teljesítményének elemzésével, felmérésével és folyamatos ellenőrzésével.

Emlékszik az Ön belépési adataira, és bizonyos választások megjegyzésével javítja az Ön felhasználói élményét.

Lehetővé teszi a teljes élményt, rögzíti az Ön által meglátogatott oldalakat, vagy az Ön tartózkodási helyéhez közeli szolgáltatásokat kínál. Ezek folytán Ön célzott hirdetéseket láthat a Toyota honlapján és az azon kívül meglátogatott egyéb webhelyeken is.